modifiera pjäxhäl ( i brist på bättre rubrik)

gorillala

Ny medlem
Tja,

Jag har ett litet problem. Då jag har olika stora fötter (ca 1 storlek) så sitter pjäxan som en smäck på min ena fot men glappar lite i hälen på den andra. När jag åker så känner jag glappet vilket gör att jag har svårt att få bra tryck i vissa svängar, särskilt när det går lite snabbare.

Tänkte att jag kan inte vara den enda med detta problem och undrar då om man kan lösa det på något sätt. Jag har lagt i en extra sula i den pjäxan med mindre fot vilket hjälpte lite. Men undrar om man kan fixa plasten själva skalet (bygga på i tå/häl) eller något liknande?

Längtar till vintern! :D

Johan

Senast ändrad:
Ofta så brukar det ju att gå att trycka ut pjäxor så alternativet är väl att köpa pjäxor som passar den "lilla" foten och trycker ut den andra pjäxan så den passar den andra också?

Tackar Duffis,

Det är planen för mitt nästa par pjäxor. Men dessa är hyfsat nya och skulle vilja iaf försöka få det att funka då dem va ganska dyra!

Tejp, liggunderlag, diverse lagom fasta material och något med fästförmåga.
Alternativt, gå till din lokala bootfitter och snacka lite, volymen måste minskas, kanske på flera olika sätt.

somebody sa:
Tjocksocka + tejp över innerskon.
Tjock strumpa är ju inte att rekommendera då känslan försvinner helt och man sladdar omkring på ett bananskal ungefär i pjäxan när man åker, tunnaste möjliga strumpa du kan hitta för precision ska du använda

6blomman7 sa:
Tejpa utanpå innerskon där hälen glappar, i flera lager. Då blir den mindre. : )
Jarle sa:
Tejp, liggunderlag, diverse lagom fasta material och något med fästförmåga.
Alternativt, gå till din lokala bootfitter och snacka lite, volymen måste minskas, kanske på flera olika sätt.
Instämmer. Bygg på innerskon med lämpligt material.

Finns särskilt material för att göra det, men ofta svårt att få tag i på egen hand. Limma dit ett tunt lager av skumgummi/sittunderlag (1-2-3mm, inte 2cm tjockt!)
Börja att testa med lite silvertejp eller liknande, och prova lite olika tjocklekar och varianter.

tackar för alla svar!

Får bli att jobba med silvertejpen alternativt tunna lager med gummi. Sen testa sig fram!

Johan

Haha, om du vill spendera extra mycket, Köp två par pjäxor. Lite galn ide men borde funka! Alltså En av de små pjäxorna på en fot och en av de stora på andra foten. (Förutom att det nog skulle kännas Jävligt fuckat, Slösigt och Konstigt)

Puderslaktarn sa:
somebody sa:
Tjock strumpa är ju inte att rekommendera då känslan försvinner helt och man sladdar omkring på ett bananskal ungefär i pjäxan när man åker, tunnaste möjliga strumpa du kan hitta för precision ska du använda
Tjockstrumpan fyller ut bra, själv tejpar jag den över hälen för att den ska sitta bra. Självklart sätter du tjocksockan utanpå innerskon..

somebody sa:
Puderslaktarn sa:
somebody sa:
Tjockstrumpan fyller ut bra, själv tejpar jag den över hälen för att den ska sitta bra. Självklart sätter du tjocksockan utanpå innerskon..
Jaa...det framkom inte alls i ditt första uttalande.

Tillbaka
Topp