Mollbergare

s_ahlen

Ny medlem
Mollbergare
Tjena freerajders.Ja kan mollbergare från svikt 1a och 3a men har inte vågat prova från nån trampolin utan svikt.Jag undrar ere mycke svårare från en trampolin utan svikt.Och när man hoppar ut från en sviktandes mollbergare hoppar man ju jämfota ut och från en trampolin utan svikt då tar man avstampet me en fot eller?Eller vilket är enklast?

Mollbergare
Tycker att det är iprincip lika lätt att göra mollbergare utan svikt som med. Utan svikt så är det en fördel att ta avstampet med en fot om du kommer springandes, finns dock dom som är ett snäpp värre och står helt stilla och bara trycker ut som jämnfota. Fast det är crazy shit

Mollbergare
Jag tycker att det är lättast att komma runt om man springer och stampar av med en fot. Bara att tänka som... en mollbergare. Alltså det är inte så svårt om man inte tvekar. Själv löper jag med 5-6 steg och bara tänker på att kasta höger ben mot höger axel å vice versa. sen kan man ju minska stegen så tillslut kan man göra stillastående. då är det bara att göra likadan rörelse som på svikt typ..

Mollbergare
Det kanske bara är jag själv men jag tycker det skulle kännas äckligare att göra mollbergare från en svikt stillaståendes. Jag tycker springa ut känns helt klart skönast. Lärde mig det för två veckor sen på badhuset :D Började med att jag lärde mig mollbergare från trean och 5 minuter senare kände jag mig redo att göra den från 7,5 meter. En shysst dubbelmute (spriggs mute) sitter inte helt fel heller till en mollbergare, grymt skönt. Fast dubbel mollbergare är ändå mest credz att göra, ska nog prova det nästa gång i badhuset (lovar att be någon filma :D) pusSSSs

Mollbergare
men de gäller o inte kasta sig bakåt för tidigt heller för då kan man väll slå i huvvet.Ungefär när ska man kasta sej då?

Mollbergare
ja gör dom asså springande har försökt stilla stående men kasta mej så sent när ja hoppa ut så ja landa lite längre än magen.asså från 1an.

Mollbergare
Vadå, kan du springande från hopptorn nu? nicedå.. men är det någon som har tips på hur man gör utsträck molbergare från hopptorn? asså när man kommer springande...

Mollbergare
Jag vågar inte testa på trampolin alls är rädd att slå i huvudet då :P
Lättare att springa för då vet man att man inte slår i...

Mollbergare
true sa:
Vadå, kan du springande från hopptorn nu? nicedå.. men är det någon som har tips på hur man gör utsträck molbergare från hopptorn? asså när man kommer springande...
nej ja menar att ja springer på trampolinen och sen tar ett sista skutt o sen gör den as¨å att ja inte står still o sviktar o gör den.

Mollbergare
true sa:
Det enda man behöver tänka på för att göra utsträckt är att typ vid avstampet böja ryggen mkt bakåt som en banan sen är det bara att glida. Blir lättare än att göra den ihopkrupen eftersom man ser landningen tidigare.

Mollbergare
Chansen att slå i huvudet är minimal, även om man står still och hoppar ut jämfota. Fast det var iofs en japanare som dog på en simhoppstävling av att slå bakhuvet i svikten, såg inte alls kul ut så ta det försiktigt!

Mollbergare
Jag tycker det är lätast från 10an, men det krävs väl e ndel mod för att slänga en därifrån första gången.
Börja från 7 eller 5. Från 5an kommer du förmodligen få kämpa dej runt dom första gångerna.

Backa en bit, ta mycket fart (ju mer fart desto mer airtime dvs mer tid att utöva tricket på). Släng iväg en vanlig mollbergarrotation och kryp ihop, kolla bakåt. När du ser landningen kan du förmodligen sträcka ut och lugna ner rotationen.

Chansen att du slår i huvudet finns nästan inte. Tänk dej att du springer ju framåt. Med den farten du då har måste du slänga huvudet neråt fort så in i helvete för att lyckas slå i huvudet i kanten, jag tror inte någon kan röra sej så fort at man lyckas med det.

När du lärt dej från 5an och 7an är det dags från 10an. Det är det goaste som finns. Du behöver bara jogga lite lugnt ut, lägga dej på rygg i luften och kolla bakåt. När du ser landningen (vliket är jävligt snart efter uthoppet om du gör rätt) är det bara att softa och sträcka ut. När du ligger på mage i luften kan du bara slappna av och njuta.

Mollbergare är ett sjukt lätt trick som många imponeras som fan på, men egentligen är det inte läskigare än att hoppa vanligt.

Keep it up!

Mollbergare
drar till unda i morrn o på ett ställe där finns de 3-4meters trampolin.OCh jag undrar hinenr man runt från 3m?

Senast ändrad:
Mollbergare
Simon_Ahlen sa:
drar till unda i morrn o på ett ställe där finns de 3-4meters trampolin.OCh jag undrar hinenr man runt från 3m?
Tjena!

Lätt, jag klarade från en liten kant som var typ 2 meter utan svikt

edit: Nej det är inte mycket svårare utan svikt

Senast redigerad av en moderator:
Mollbergare
Men det där är så överskattat, om man kan dra en backflip stillastående på studdsmatta
så kan man göra mållis från 1meter. När man kommer upp på högre höjder, 7-10
är det enklare. Det är bara att ta ett par kliv och sen lägger du all tyngd på ena benet
och trycker iväg. Men då är det viktigt att man inte grupperar utan kör en utsträckt
och låter kroppen ligga uppochner tills man närmar sig ytan då man lugnt kan sätta ner
fötterna och stompa en fin mållis.

Tillbaka
Topp