Lära sig trix på snowboard?

MrBandulu

Medlem
Tjena!

Förra säsongen var min första snowboardsäsong, och då lärde jag mig åka på riktigt, gjorde inget annat än att åka snowboard så fort chansen gavs.
Och inte helt otippat siktar jag på samma sak nu i vinter, bara att nu vill jag ta det till nästa nivå och lära mig trix på hopp, som t.ex. 180, 360 etc. etc.
Jag lärde mig att hoppa och började våga mig på lite olika grabs, och åkte på boxar och mot slutet även en del lite bredare rails.
Blev helt besatt, och det känns som det finns förståelse för det på det hör forumet;)
Hur som helst, det jag undrar är bara hur jag enklast kan lära mig att spinna?
Nån som har tips på hur man ska gå till väga, vart man ska börja å så.

Big up, på förhand för svar!

Jag började snurra mer och mer förra säsongen och kan säga att det viktigaste är att nöta mycket och gärna progressivt så man börjar på dom lättare hoppen med 180 360, sen kör i dom svårare och sen tillbaka till dom lättare för att testa switch / snurra mer, nya grabbar :)

Sen gör snowboard addiction jävligt bra videos

Tack för tipsen! Handlar helt enkelt om att bara våga satsa. Känns som att allt handlar om det när det gäller åka snowboard. Minns vilken skillnad det gjorde för åkningen när man bara började slappna av och inte var rädd för att vurpa:P

Minns att jag sett den videon förut, var väldigt pedagogisk, så den ska jag nog ha användning för.

Vill bara att det ska bli vinter så man kan nöta lite bräda igen, så sjukt taggad!:cool:

Tillbaka
Topp