Mondopoint size på pjäxor?

Djsteffo

Medlem
Hej
Jag har kollat in Tecnicas Diablo Magma Hiperfit pjäxor på nätet som jag bestämt mig för att köpa. De frågar efter Mondopoint size och jag undrar om det är någon som vet vad det är? Är det samma som centimeter?

Storlekarna varierar mellan olika märken och modeller. Ska du köpa Tecnica gör du bäst i att köpa HotForm innerskon.

Med HotForm får du en innersko som är ännu mer formbar och konstant i passformen. Enda alternativet om man ska köpa en Tecnica. Bästa uppfinningen för pjäxor på senare år. Gå till en vettig butik så får du höra istället för att lyssna på lösa rykten.
Har du kolat bredd, höjd och annan passform i skalet?

Jag har inte kollat upp övrig passform på foten, har däremot hört att Tecnica är sköna för de som har breda fötter. Sen så är det ju en ekonomidk fråga också, det handlar om 1500:- skillnad mellan nätbutik och en vettig butik.

då föreslår jag att du kollar upp det i en vettig butik och köper dina pjäxor där.

att spara pengar och köpa skidor från conrad förstår jag att många gör, man kan lära sig att tycka om sina skidor med lite övning.
men att lära sig tycka om sina pjäxor som gör ont är dock ett helvete. om det är något man ska lägga pengar på så är det pjäxorna. det är den viktigaste länken mellan skida och skidåkare.

Lima-ko sa:
då föreslår jag att du kollar upp det i en vettig butik och köper dina pjäxor där.

att spara pengar och köpa skidor från conrad förstår jag att många gör, man kan lära sig att tycka om sina skidor med lite övning.
men att lära sig tycka om sina pjäxor som gör ont är dock ett helvete. om det är något man ska lägga pengar på så är det pjäxorna. det är den viktigaste länken mellan skida och skidåkare.
Ja, det har du förstås rätt i. Jag vet allt om smärtande fötter redan och vill absolut inte vara med om det igen!

Lima-ko sa:

Instämmer med Lima-ko. De futtiga 1500 kr du "stevik" tror dej spara på att köpa på nätet kan lätt visa sej leda till våldsam smärta och många förstörda skiddagar och i slutändan kan det bli dubbelt så dyrt att köpa på nätet än om du från början provat ut och köpt pjäxorna i butik. sen brukar ju vettiga butiker ha bra priser på formgjutna sulor i samband med pjäxköp...

skidnarkoman sa:
Instämmer med Lima-ko. De futtiga 1500 kr du "stevik" tror dej spara på att köpa på nätet kan lätt visa sej leda till våldsam smärta och många förstörda skiddagar och i slutändan kan det bli dubbelt så dyrt att köpa på nätet än om du från början provat ut och köpt pjäxorna i butik. sen brukar ju vettiga butiker ha bra priser på formgjutna sulor i samband med pjäxköp...
Men å andra sidan om han sparar in 1500 på att köpa dom via conrad så kan han sedan lägga dom på bootfitting om det visar sig att pjucken är en aning off.

Tillbaka
Topp