mongis skate vs hyper skate?

marer

Ny medlem
hallåj.
nu är det så att jag har skejtat 2 dagar i hela mitt liv. eftersom jag är mentalt efterbliven i fötterna så kan jag bara göra någorlunda ollies än så länge, halva kickflipps osv..
ganska säker på assplant dock.

min så kallade skate som jag fan på vinden är en 200kr barnenshus sak vid märket Landshark med oval form och kundvagnsliknande hjul.
skiten är dessutom för tung för att få färdas på almän väg och tål en maxvikt på 35kg.

nu till frågan! är det mycket skillnad till en normal skateboard? kan det vara min sticksågade planka som gör att jag i princip går bakåt i utvecklingen?!

Det kommer bli mycket lättare med en lite dyrare bräda, mest eftersom att den har bättre pop och eftersom att dina truckar lär vara hut tunga som helst.. köp nya om du ska fortsätta :D

okej, om man ska ha en komplett skate, funkar en sån här 800kr bräda eller ska den kosta över 1000lappen för att vara duglig att åka på?
jag är ju som sagt inget pro, även om man kan tro det.. hehe

marer sa:
okej, om man ska ha en komplett skate, funkar en sån här 800kr bräda eller ska den kosta över 1000lappen för att vara duglig att åka på?
gå till en riktig skate-affär så hjälper dom dig

Kossan sa:
marer sa:
men det verkar ju finnas skatekunniga personer på detta forum.. risken är ju att affären är pengakåt och säljer en kolfiberbräda med lättmetall fäljar till mig som är så okunnig.

marer sa:
Kossan sa:
marer sa:
men det verkar ju finnas skatekunniga personer på detta forum.. risken är ju att affären är pengakåt och säljer en kolfiberbräda med lättmetall fäljar till mig som är så okunnig.
Lättmetallfälgar vore verkligen nåt =) speciellt eftersom man inte har fälgar på en skateboard utan bara ett öppet kullagernav...
Hur som helst.. Om en bräda för 600 skiljer sig från den från 1600.. självklart..
om du behöver egenskaperna hos den för 1600 i jämförelse med den för 600.. inte lika säkert..
Däremot kan man ju snabbt konstatera att båda kommer va bättre än den du åker på nu...

Skulle ja vart du skulle ja köpt en billig bräda för att testa lite.. är de tråkigt har du inte förlorat så mkt.. är det kul kommer du själv märka brädans begränsningar och leta upp en dyrare som uppfyller dina krav...
Och nej, du blir inte proffs för att du köper en jättedyr bräda, tvärt emot kan de va så att brädan lämpar sig för mer kunniga och den därför är svårare att lära sig på....

www.top12.se köp deras kompletta bräda för typ 900 kr elelr nått..funkar fint.. när man är nybörjare behöverm an inte en superbräda direkt..se till bara att köpa en i bra bräd..7,5 skulle jag rekomendera till nybörjare!!
lycka till
skate hard die free!!

För att citera en av snubbarna på WESC-affären "- Planka som planka"
alltså de e bara köra på man vänjer sig ju ändå efter nåra minuter...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp