Monoski

Monoski
Tja

Letar du utomlands så kan du hitta nya fina monoskis till rätt bra priser. Har själv köpt en nyss via Scott Gordon på www.chronicski.biz. Där fick jag mycket bra hjälp.

MVH / Henrik Maude

Monoski
Jag säger kolla med folk du känner som e i lagom ålder för att ha åkt mono förra gången det var inne, så fann jag min :-) (vit,gul och rosa Dynastar)

Monoski
Ooooh, jag vill också ha monoski! Blir att kolla lite länkar.

Vi byggde en egen en gång, av en gammal snowboard och två slalombindningar. Funkade så pass bra att någon stal den...

Monoski
om nån av er ska till Valdi så finns det en jättefin monoski att hyra(låna...) på den stora skiset butiken, dom hade inte haft nån där innan mej som ville ha den, så jag kunde ha dne så länge jag ville sa dom, den var vit med ljusblå detaljer och jag fick ganska bra med punani ;)

Monoski
Japp, man åker med vanliga pjäxor och det bästa är att dom kan vara hur mjuka som helst!
Annars kolla in någon hemsida som heter i stil med www.monoboot.com (tror jag det var)

Monoski
Hasse, hade du en mono att sälja? Vilken sort? Vill ha!

Den första jag åkte på var en Look.. helt rak..
Duret med skeppet på var också helt rak, körde flygande 100 i Hassela med den, snabbast den dan trots att jag vallade fäste på bakändan för att den skulle styra rätt när jag planade ut den..
Lacroix gjorde en lång rak som gick rätt bra också..
Sen kom Dynastar Monostar med midja, grymt skär plötsligt, men väldigt fladdrig i låg position.
Sist blev alla kortare med pintail, lite midja men trots allt smalast bak, Elan och Rossi bland andra.
Korta pintail var lätta att lära sig på..

Så? Vad är det du har om den finns kvar, och var finns den.. :)
Jag vet var det står två TUA pintail omonterade...

Monoski

Den ovan nämnda härligheten (Duret Magnum för 3,7k) väntas anlända hem till mig i slutet av veckan ;)
ska bli kul att få en ny mono att åka på, istället för den gamla hederliga 80-talaren från Elan...

För övrigt så är det inte den första twin tip, men det spelar juh mindre roll..

Tillbaka
Topp