Monoski

fredrik_d

Ny medlem
Monoski
Medtvingad till loppmarknaden i Skärholmen av systern upptäckte jag vid ett bord en monoski till salu, och när jag fick köpa den för ynka 60 kr kunde jag bara inte motstå det...
Någon som har några tips eller idéer att tänka på om man ska testa att åka, jag åker mest snowboard i vanliga fall? Egentligen är den nog lite för lång, 190 cm, och jag är bara 178, men va fan. Tänkte provköra hemma i Väsjöbacken, och se om det överhuvudtaget är någon idé att ta med sig den någon annanstans...
Alla tips välkomna...

Monoski
60 kronor? Du har blivit lurad.

Skämt åsido, du har givetvis gjort ett klipp. Den verkade rätt lång iofs, men det spelar nog ingen större roll.

Under första åket lär du känna dig rätt låst. Saken med monoski är att du bara kan gå på innerskär, och i bra fart med dåliga backar kan detta bli svåååårt.

Men lycka till, och som nämnts, Monoski är KULT!

/Skoglund

Monoski
nja,ska det vara 80 så ska det vara långa lagg. men det finns ju monos på över 2 meter så extremlång e den inte!

Börja åk mono nu! (pungsvett e bara förnamnet*ler*)

/lycka till (själv helfrälst på mono)

Monoski
Unna dig en tripp till La Grave så kan du stifta bekantskap med inbitna monoåkare. Att de även kan erbjuda en annan slags "tripp" är bara att se som en bonus...

Monoski
Spika upp den som trofehylla i lyan istället.
Vad kan bli manligare än en monohylla full med tr..or

hmmmm......

hmmmmmmmm...

Nä det var nog ingen bra ide.
Åk så det rycker och lite till så brukar tekniken innfinna sig, och gör den inte det så minns ingen dig som en fegis i alla fall.
Och du slipper ju oroa dig för att gränsla käppar, träd, åldringar och annat skräp.

Monoski
eller så lägger du ner skiten på en gång.. känner mig fan stolt att jag orkade läsa allt =)

nämen va fan mona på du =P

Monoski
Läs forumreglerna:

5. Kommersiella inlägg eller reklam för tjänster och produkter från företag eller föreningar är inte tillåtet. För detta hänvisar vi till annonsering på Freeride.

Monoski
MONO_cartoon_web.gif

Monoski
Hmm, helt plötsligt är massa trådar om Monoski populära, och jag kan tycka mig se ett visst mönster...
Kanske dags för lite uppstädning.

Monoski
E monoski e inte kult om man inte har tillhörande 80tals overallen! Nån som vet vart man kan köpa en overall helst färgglad gärna med en fartmätare (påritad) på framsidan, ett måste är att den sitter jävligt tajt eller att den har extrem häng (extrem!!!) :D

Tillbaka
Topp