Monoski

mWadsten

Aktiv medlem
Monoski
Tjenare! tänkte bara höra mig för om det finns någon här på Freeride som åker monoskida?

I så fall vad har du för skida? en gammal klassiker eller ny tillverkad?

vart åker du, osv...

Kör själv på en duret - esprit de glisse. ofta i Lofsdalen

Tycker att det borde finnas en speciell kategori på foto delen för monoski!

Ensam är stark! =)

Monoski
Apropå monoski!
Jag vill ha en, finns det någon som säljer?
SKRIV! ;)

om jag fixar en... åker jag i ekebyhovsbacken i stockholm för det mesta.^^ annars åre

Monoski
Jag åker monoski! Helt underbart! Framför allt nu i vårslasket! Och inte minst i pow pow!
Kör en Duret Magnum. Helt grym. Precis lagom överallt. :)

Kört en del i Chamonix, Hemavan samt i backarna här nere kring Gbg.

Svarre: Kolla realvikingsmonoski.se!

Monoski
Eric_W sa:
Jag åker monoski! Helt underbart! Framför allt nu i vårslasket! Och inte minst i pow pow!
Kör en Duret Magnum. Helt grym. Precis lagom överallt. :)

Kört en del i Chamonix, Hemavan samt i backarna här nere kring Gbg.

Svarre: Kolla realvikingsmonoski.se!
Kanon! tack :D

Monoski
precis som eric sa! realvikings! det var där jag köpte min, 1 vecka efter beställningen kom ett paket från frankrike med en skida i, bindningarna var monterade och inställda efter pjäxstorlek, vikt och hela köret!

Kul att det finns intresse! kör hårt!

Monoski
Har nån som åker monoski testat att byta skidbyxorna mot dunkjol? Man måste väl ändå hålla ihop benen som en societetsdam.
Keep it up i vilket fall som hellst, kul att se variation i backarna. (förutom skiblades som påven borde ta och bannlysa snart)

Monoski
Duret gör helt klart de roligaste och bästa all-roundskidan som finns. Vill man dock inte lägga ut för en helt ny kan man skruva på ett par skidbindningar på en snowboard. Andrahandsmarknaden för just monoski är inte den största och de få som finns körs till de går av eller förmultnar. Se till att köra med inserts, annars rycker bindningarna i första hoppet.

Snödjup

Tillbaka
Topp