mönster för stickad mössa

korkek

Medlem
har lyckats få tag i mönster för hur man virkar en mössa, så nu har jag satt syrran på den uppgiften. lyckligtvis har jag även sugit tag i en annan kompis som kunde s t i c k a en mössa. hon visste inte riktigt om hon skulle improvisera eller... men äre kanske nån som har nåt kanontips på mönster till stickad mössa?! *behöver*

På Punkt-shop i Sth finns det gott om gamla fina idrottsmärken, även nu bortglömda sporter som karate-sparkning och kyckling-halshuggning finns representerat i alla storlekar.
Även klassiska förgrundsfigurer som Ozzy och Joey Tempest kan man hitta om man letar noga.
Kan annars varmt rekomendera Emmaus på Götgatan som är en av Stockholms och därmed norra skandinaviens bästa möss-butiker!
Gjorde ett strålande fynd häromdagen, en Vändbar dun-keps, röd insida med blå kant eller vice-versa, endast 50 spänn!

Det behövs väl inget mönster! Svenska Snowboardlanslaget kör utan mönster och de blir bra i alla fall.........

Fasiken, satte mig hemma och skulle virka(knyta) ihop min egna mössa...

fy tusan vad svårt, fick åka hem till lillsyrran för att komma igång.
Hon gjorde de första varven(de svåra) så nu kan jag virka i min ensamhet utan hjälp.

Så tipset är att be någon annan göra början så kan du fortsätta själv sedan.

Själv skall jag nog börja om nu när jag kommit en tredjedel, tror inte det garnet jag använde mig av var riktigt anpassat till att göra mössor av...Lite för luddigt.

Har man riktigt tråkigt så kan ju virka vara ett sätt att få tiden att gå...
/Mange

definition av "suga tag i":
höll på att hjälpa henne flytta. en skön retromössa ligger överst i en låda. jag skrattar lite. hon säger "vadå - jag har gjort den själv!" "kanon!" säger jag, sen tvingade jag henne att lova att hon skulle sticka en åt mig oxå.

Tjena!
Ar nu i Val d sedan 4 dagar tillbaka.
Pa vagen ner (i Dortmund) passade jag o tva polare pa att gora ett fotojobb till ett av varldens ledande sticktillverkar foretag...
Ar nu helsponsrade inom stickbranchen och en reklam vantas snart i Tyskland storsta damtidning... Brigitte...
Sugna pa sticktips?
Tag kontakt med oss
Hameaux de Verdets 31
Sticka lugnt

Tillbaka
Topp