MONTERA ARMADA ARV... var på skidan?

pajsarn2k

Ny medlem
Jag har nyligen köpt ett par armada arv 07/08 185 cm. och funderar på hur jag ska montera dem... Jag ska till hemsedal hela säsongen så det lär bli 50-50 park-offpist. Hur ska jag montera dem?

montera inte mitt! ta nånstans mellan true center och core center för att få det att matcha din åkstil?

alltså inte helt pudermonterat men endå inte helt park!

jeppenator sa:
montera inte mitt! ta nånstans mellan true center och core center för att få det att matcha din åkstil?

mm det är just det jag överväger... det ser så fjantigt ut med ett par bakmonterade skidor i parken men det är så offunkionellt med ett par mittmonterade i pudret...

pajsarn2k sa:
jeppenator sa:

mm det är just det jag överväger... det ser så fjantigt ut med ett par bakmonterade skidor i parken men det är så offunkionellt med ett par mittmonterade i pudret...
Corecenter låter ju isåfall som ett bra alternativ, nu har väll inte armada en "corecenter" men det är väll kanske 3-4cm bakom true skulle jag tro.

Truecenter -3cm tror jag blir bra, det är ju ändå en rätt bred skida? Kört truecenter -2cm på
mina AR6;or, ingen höjdare jämfört med mina bakmonterade 1080 men dom tar sig fram.

josemaria sa:
oscarius sa:
pajsarn2k sa:
det ser så fjantigt ut med ett par bakmonterade skidor i parken men det är så offunkionellt med ett par mittmonterade i pudret...
Därför sparar man ett par tuss extra och köper ett par billiga/beggade parklagg
Precis!

Jag skulle sätta dom 2cm bakom true center med tanke på användningområdet...
Kul att vara så nära mitten när han kör 50% offpist?

Ja men dom blir så jävla osköna i parken annars.

Sen är ju frågan hur mycket lössnö det egentligen blir i Hemsedal. Har aldrig varit där men skulle gissa att det inte är så mycket mer märkvärdigt än i Sveriges "topp" ställen och då funkar monteringen rätt bra ändå...

Men spara ihop 1000 spänn och lägg på ett par smalare skidor så slipper du kompromissa så mycket.

Tillbaka
Topp