montera bindning?

milmil

Ny medlem
montera bindning?
skruvade på mina bindingar (burton freestyle) och satte i skon, trotts att bindningen sitter helt centrerad så sticker skon ut som faen i hälen (om man kollar på brädan "underifrån") jag testade att flytta fram bindningen (mot stålkanten) lite, och då ser skon mycke mer centrerad ut, men bindningen ser ut att sitte ganska långt fram om man inte har i skon, typ kant i kant med kanten. Och när jag står på brädan och lutar lite så känns de som att de är trögare att komma upp på hälkanten (kan dock vara inbilning)
vad tror ni?

montera bindning?
det är samma för mig köpte ett par nitro zero till min T1,a och jag fick flytta hälkappan så långt bak det gick för att skorna skulla passa bra kommer det att påverka min åkning??

montera bindning?
svårt att säga utan att se bilder på saken...

det känns som om du kanske har en för smal bräda vs. för stora fötter eller dyl.. annars kanske du bara inte vet riktigt hur det skall vara... skulle gärna vilja veta vilken storlek du har på dina Burton freestyle bindningar och vad du har för storlek på dina skor :)

kanske kan hjälpa till... jag kanske kan ta bilder på min set up så kan du se hur jag står.. då kan du ju jämföra och se ???

säg till om du vill ha hjälp bara..

har du MSN ???

/Kalle

montera bindning?
Hej,
En lagom bred bräda är när bootsen sticker ut en/ett par centimeter både på häl och tå. Jag tror att du har för stor bindning till dina boots, dvs de hamnar för långt bak i bindningen (och tårna kommer inte tillräckligt långt fram i bindningen). På Burtons sida http://www.burton.com/gear/products.asp?productID=90 ser du vad de rekommenderar för bindningsstorlek. De siffrorna är dock riktlinjer, boots kan variera i yttermåtten beroende på hur stora/biffiga/tunna de är. Tyvärr kan man inte på Burton Freestyle justera "bakpartiet" så att bindningen passar bättre till mindre skor (jag har ett par Drake och mina skor är lite för stora och jag har flyttat bak hela "bakpartiet" med bakkappan.

Lycka till,

Tillbaka
Topp