Montera bindningar?

Montera bindningar?
Halloj

Jag ska skruva på mina nya bindningar och är lite förundrad över hur små marginaler det är på gängorna på brädan. Ena uppsättningen skruvar får jag ner två varv i gängorna, den andra uppsättningen går ner 3.5 varv, sen bottnar skruvarna!

Vet nån om det räcker med 2 varv ner i gängorna? Eller ska jag försöka hitta några skruvar som är mittemellan långa mellan dom jag har?

Tacksam för tips!
/Anders

Montera bindningar?
e ru osäker, gör det inte själv!

Har du plattor på bindningarna?
Kanske drar du dem lite lite snett, det räcker med nån millimeter snett för att det skall gå åt pipan, och akta dig för att byta skruvarna till några som är lite längre, då kan du vips dra igen kärnar och bilda "bucklor" på belaget o det e inte så j-vla bra!

Montera bindningar?
Låter sketchy man, bor du i gbg lr omnejd så ta gärna en tur in i min butik, megmax, så ska jag kika på det.

Montera bindningar?
Använder du orginalskruvarna som ingår när du köper bindningarna så ska det funka perfekt. Att dom skulle gå ner olika många varv verkar lustigt om du inte gängat snett eller kör med några andra skruvar.

Montera bindningar?
Du det där lät mysko.. ta och gå in i nån butik och be de kolla upp det.. Ibland så akn det vara lack längst nere i skruvhålen, den kan du FÖRSIKTIGT ta bort med en borr eller något.. Det hände mig på en prototyp bräda för några år sedan.. Men inte på alla hålen?

Montera bindningar?
Tack för tipsen! Det fixade sig med kortare och längre skruvar och sen loctite. Upptäckte att att bindningarnas höjd skiljde ca 1 mm, därav problemet med olika längd på skruvarna...

Det fungerade finfint när jag var o körde pow i helgen!

Anders

Montera bindningar?
Hej..
Jag har ett annat litet problem liknande det som beskrivs här ovan...
Det är nämnligen så att mina skruvar kommer inte ens ner i skruvhålen!
Lite frustrerad av att ha köpt en ny bräda (Gnu GT) och nya bindningar (Drake GT) där medföljande skruvar inte passar.. Vad skall göras? Något bra tips att lösa hemma eller bara gå och klaga?

Tack på förhand..

Montera bindningar?
Hmm låter inte bra förut hade Gnu/libtech tumjängade inserts vilket innebär att man måste ha tum skruv som knapt finns någonstans här.
Men vad jag hört så har dom slutat med sånna dumheter och att dom körde med vanliga standard inserts nu.
Men i ditt fall verkar ju inte det stämma, du får ringa och höra där du köpt brädan om vilka skruvar du ska ha.
Skruvar man i fel skruvar kan ju det gå riktigt illa.
Själv har ajg hålt mig borta från marvin prylar sedan min libtech, som gick sönder 3ggr på typ 5dagars åkning.

Montera bindningar?
Jo Deza..
lite oklart från mig kanske; men det jag menade var att skruvarna var för korta... de går i hålen när man inte har bindningen ivägen men när den skall på så når inte skruven gängorna...

Montera bindningar?
Hej,
"Förkorta" skruvar för nya Drake-bindningar verkar flera ha råkat ut för. Jag skaffade mej ett par nya Drake Podium där jag fick trycka till ordentligt för kunna skruva ner dem. Skruvarna verkar vara lika långa som förra årets skruvar. Utan det verkar vara lite lurt med disken. När du sätter dit disken i bindningen, vänd på bindningen så ser du kanske att den inte ligger plant med undersidan av bindningen (jämför med din förra bindning). Därför fick jag trycka ordentligt på skruvarna när jag skruvade fast dem så att disken pressas ordentligt mot bindningen och mot brädan. För mej löste det sej, men det kanske det inte gör för dej (skicka ett mail till drake, eller ring dem, eller kolla om du kan hitta några skruvar, exvis från burton, jag har för mej att de är lite längre än drakes).

Ride on,

Montera bindningar?
Tack för svaren.. skall kolla hos Active i GBG där jag köpte grejorna vad de kan göra för mig. Lättare än att ringa eller maila Drake anser jag... Skall iväg och jobba i Österrike nu i nio veckor så jag vill ha grejorna klara snabbt..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp