Montera om bindningar

• Trådstartare Trådstartare nkr
  • Start datum Start datum

nkr

Ny medlem
Montera om bindningar
Nu är det såhär att jag har beställt Rossi Scratch Brigade ink. färdigmonterade bindningar, jag bestämde mig för Standard montering men nu börjar jag fundera på att byta, kanske skulle tagit modern +3cm.
Beställde igår och vet inte om det är någon idé att försöka sig på att ändra nu, vågar inte riskera att det ska börja tjorva.
Så jag undrar om man kan montera om bindningar när dom är färdigmonterade utan att det är dåligt för skidan då man redan fått dom monterade på ett visst sätt?
tacksam för svar.

Montera om bindningar
Gå in till närmaste sportaffär som säljer skidor så pluggar dom igen dom gamla hålen och monterar om bindingen:) kostar runt 150:- skulle jag tro.

/Aron

Montera om bindningar
det går att montera om.. ingen skada vid engång. dom drar ur skruvarna borrar nya hål och pluggar. kanske blir fulare med pluggarna men du har ju vita skidor right? borde inte synas

sen är de inte en väldig skillnad från anligt till modern + 3:P?

Montera om bindningar
Nu när den endå finns en sån här tråd och du redan fått svar tänkte jag att jag kunde passa på att låna din tråd lite ;)

Okej här kommer det, funderar också på att montera om mina. Om man räknar från där själva pjäxan sitter är det 2 CM längre bak en vad det är fram. Alltså ifrån själva tå spetsen på pjäxan är det 60 CM fram tilllängst fram på skidan. och ifrån hälen är det 62 CM bak till allra längst bak på skidan, fattar ni vad jag menar ? xD

Rekomenderar ni att jag ska byta så det är 61 CM fram och 61 CM bak?

Det ska passa park, även lite offpist. :)

Det här är första säsongen så jag är inte så bra på sån skit :M :D

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp