Montera om Look

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 50799
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 50799

Guest
Montera om Look
hejhej sitter nu här med mina ny inköpta skidor och märker att bindingarna är för små för mina pjäxor! Mina pjäxor är 27.5 och bindingarna är ca 1 cm för små. finns det något sätt att ändra bindnigen utan att borra nya hål i skidan? Har ett par rossignol axium2 bindningar.

Montera om Look
Prova att ändra på bakdelen. Hur kan det vara för små när du köpte de? Lämnade du inte in pjäxorna när du monterade de??

//H

Montera om Look
Hasse sa:
Prova att ändra på bakdelen. Hur kan det vara för små när du köpte de? Lämnade du inte in pjäxorna när du monterade de??

//H
men HUR ändrar man bakdelen? Köpte skidorna begagnade..

Montera om Look
har för mig att det är så här på denna bindningen: bak på bindningen finns en metallbit som ligger vågrätt. sätt en spårmejsel under och vrid så den åker upp. då kan du justera fram och tillbaka.

Montera om Look
1cm fram och bak går dett justera axial2 iaf, axium vettefan... Med tanke på att det är en "sämre" bindning borde den gå att justera minst lika mycket. När man monterar bindningar och pratar om storleken på bindningsmontering utgår man efter sullängden i millimeter, och din är troligtvis 315 eller liknande, och bindningarna är då monterade för 305-pjäxor.

Montera om Look
MattiasSt sa:
har för mig att det är så här på denna bindningen: bak på bindningen finns en metallbit som ligger vågrätt. sätt en spårmejsel under och vrid så den åker upp. då kan du justera fram och tillbaka.
tack så mycket !

Montera om Look
Carled sa:
1cm fram och bak går dett justera axial2 iaf, axium vettefan... Med tanke på att det är en "sämre" bindning borde den gå att justera minst lika mycket. När man monterar bindningar och pratar om storleken på bindningsmontering utgår man efter sullängden i millimeter, och din är troligtvis 315 eller liknande, och bindningarna är då monterade för 305-pjäxor.
såg att jag hade axial nu och inte axium

Tillbaka
Topp