Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den butik som inte gör det borde inte finnas. Man gör alltid det..Stadig sa:Se bara till att dom pluggar igen de gamla hålen så att det inte kommer in fukt i skidan.
klart skidan blir svagare.. de e liksom 8 hål till i skidan. Och jag vet folk som skidan har spruckit för. Men själv har ja flyttat bindningen på båda skidor jag har köpt och det har hållt. Men risken finns såklart.Hjalle_S sa:ja för fan, klart det är! gå till närmsta skidshop så fixar dom det åt dej för en hundring. Strunta i allt skitsnack om att skidan blir "svagare" och sånt.
Tyvärr finns det butiker som inte gör det..Hasse sa:Den butik som inte gör det borde inte finnas. Man gör alltid det..Stadig sa:Se bara till att dom pluggar igen de gamla hålen så att det inte kommer in fukt i skidan.
//H
Ja om det kan dom lärde tvista. Har haft en skida med 32 hål i och det var inget problem alls med den skidan. Stukade tyvärr den andra. Så länge du pluggar hålen så är det marginellet skidan blir försvagad skulle jag vilja påstå.klart skidan blir svagare.. de e liksom 8 hål till i skidan. Och jag vet folk som skidan har spruckit för. Men själv har ja flyttat bindningen på båda skidor jag har köpt och det har hållt. Men risken finns såklart.
Det enda sättet jag skulle kunna tänka mig att den blir försvagad på är om man borrar de nya hålen närma ett gammalt och igenpluggat hål. Då finns väl en risk för att skruven inte biter till 100%. Har ingen egen erfarenhet av detta, men enligt de lärde (min skidmekaniker) bör de nya hålen inte ligga närmare än de gamla än 10mm.Hasse sa:Ja om det kan dom lärde tvista. Har haft en skida med 32 hål i och det var inget problem alls med den skidan. Stukade tyvärr den andra. Så länge du pluggar hålen så är det marginellet skidan blir försvagad skulle jag vilja påstå.klart skidan blir svagare.. de e liksom 8 hål till i skidan. Och jag vet folk som skidan har spruckit för. Men själv har ja flyttat bindningen på båda skidor jag har köpt och det har hållt. Men risken finns såklart.
BigAir: Ja en skidbutik lär det inte vara iaf...
//H
Nej! Vi vill inte höra! Vi pratar svenska i här!jahren sa:Jeg er en kempe go norsk!
Känns?jahren sa:köpte ett pa fujative och valde standard montering, men det känns som om bindningarna sitter aldeles för långt bak.
jo.. det gör det ju.. men det måste ju finnas någon fördel med att ha bindningarna monterade längre fram om jag åker mycket lössnöDustbin_Dan sa:Känns?jahren sa:köpte ett pa fujative och valde standard montering, men det känns som om bindningarna sitter aldeles för långt bak.
Tycker du inte att åkegenskaperna funkar med den monteringen menar du?
hmm.. ja.. då kanske jag ska låta bli då.. fast det hade ju varit kul att testa..Dustbin_Dan sa:Finns väl ingen fördel att ha bindningen mittmonterad i lössnö? Tvärtom blir åkegenskaperna bättre i "lössnö" om bindnigen är standardmonterad.