Montera om?

Montera om?
ja. du behöver bara ta en skuvmejsel och/ eller lyfta bakbindningen lite och justrera...

oj..läste lite fel. men gå till nån skidbutik som adrenalin, alpint osv. de kan säkert hjälpa dej.

Senast ändrad:
Montera om?
Ja bara man inte borrar om hålen för nära de gammla hålen om man vill flytta dom mycket vill säga

Senast ändrad:
Montera om?
ja för fan, klart det är! gå till närmsta skidshop så fixar dom det åt dej för en hundring. Strunta i allt skitsnack om att skidan blir "svagare" och sånt.

Montera om?
okej okej.. tack för det.. ska bara se om jag hittar någon som kan göra sånt ner i skåne!!..
man kanske ska göra det på någon skidort när man är där..

Montera om?
Se bara till att dom pluggar igen de gamla hålen så att det inte kommer in fukt i skidan.

Senast ändrad:
Montera om?
Hjalle_S sa:
ja för fan, klart det är! gå till närmsta skidshop så fixar dom det åt dej för en hundring. Strunta i allt skitsnack om att skidan blir "svagare" och sånt.
klart skidan blir svagare.. de e liksom 8 hål till i skidan. Och jag vet folk som skidan har spruckit för. Men själv har ja flyttat bindningen på båda skidor jag har köpt och det har hållt. Men risken finns såklart.

Montera om?
klart skidan blir svagare.. de e liksom 8 hål till i skidan. Och jag vet folk som skidan har spruckit för. Men själv har ja flyttat bindningen på båda skidor jag har köpt och det har hållt. Men risken finns såklart.
Ja om det kan dom lärde tvista. Har haft en skida med 32 hål i och det var inget problem alls med den skidan. Stukade tyvärr den andra. Så länge du pluggar hålen så är det marginellet skidan blir försvagad skulle jag vilja påstå.

BigAir: Ja en skidbutik lär det inte vara iaf...

//H

Montera om?
Hasse sa:
Ja om det kan dom lärde tvista. Har haft en skida med 32 hål i och det var inget problem alls med den skidan. Stukade tyvärr den andra. Så länge du pluggar hålen så är det marginellet skidan blir försvagad skulle jag vilja påstå.

BigAir: Ja en skidbutik lär det inte vara iaf...

//H
Det enda sättet jag skulle kunna tänka mig att den blir försvagad på är om man borrar de nya hålen närma ett gammalt och igenpluggat hål. Då finns väl en risk för att skruven inte biter till 100%. Har ingen egen erfarenhet av detta, men enligt de lärde (min skidmekaniker) bör de nya hålen inte ligga närmare än de gamla än 10mm.

Montera om?
det går bara om man e svensk, din norske torsk!

o när vi ändå är inne på ämnet.. varför går Jahren o tittar längs golven i matbutiker? för han letar efter lågpriser! wieee!

Senast ändrad:
Montera om?
du kan montera om skidorna själv.. det är inte så svårt.. annars äre bara å gå till närmaste skidshop eller sportbutik å fråga om dom kan göra de

Montera om?
någon som vet en skidshop i skåne som kan fixa detta.?? köpte ett pa fujative och valde standard montering, men det känns som om bindningarna sitter aldeles för långt bak. Alternativet är att låta någon göra det i st. anton, när jag kommer dit.

Montera om?
du är så rolig du.... ska jag scanna in mitt pass o skicka en bild på det till dig!??...

btw.. sluta skräpa ner mina foruminlägg!.. tack

Senast ändrad:
Montera om?
Dustbin_Dan sa:
jahren sa:
köpte ett pa fujative och valde standard montering, men det känns som om bindningarna sitter aldeles för långt bak.
Känns?

Tycker du inte att åkegenskaperna funkar med den monteringen menar du?
jo.. det gör det ju.. men det måste ju finnas någon fördel med att ha bindningarna monterade längre fram om jag åker mycket lössnö

Senast ändrad:
Montera om?
Finns väl ingen fördel att ha bindningen mittmonterad i lössnö? Tvärtom blir åkegenskaperna bättre i "lössnö" om bindnigen är standardmonterad.

Montera om?
Dustbin_Dan sa:
Finns väl ingen fördel att ha bindningen mittmonterad i lössnö? Tvärtom blir åkegenskaperna bättre i "lössnö" om bindnigen är standardmonterad.
hmm.. ja.. då kanske jag ska låta bli då.. fast det hade ju varit kul att testa..
Men va innebär så freeride montering?

Montera om?
Att den är längre bak än freestyle montering. Finns ingen anledning att ha nåt annat än freeride montering om du inte skall bli bäst i världen på att jibba och bara vara i parken. Skidan kan du knappt använda någon annanstans än i parken med den monteringen.

//H

Montera om?
men jag har standard montering.. vilket måste vara längre bak än freeride montering.!?
därför kanske jag skulle ändra till freeride istället för standard.. var tanken!

Montera om?
Om du tycker att åkegenskaperna i pist och puder är dåliga och funderar på att montera om på grund av det så kan du lugna dig... Det är inte monteringen som gör det, det är skidans egenskaper som helt själv gör att det går dåligt... ;-)

Så låt bindningarna sitta där de sitter och köp en vuxenskida istället!

Montera om?
Sitter här med nyopererad axel (hoppat ur led några ggr) och läser era inlägg. Om du kollar på det Hasse skriver stämmer nog det mesta. Har ett par standard monterade som funkar överallt. Ett par mittmonterade som framförallt funkar bra när du åker in eller landar baklänges. Om du ska montera om så gör det helst på någon shop där de vet vad de håller på med. tex skidshoppar vid backar.

Senast ändrad:
Montera om?
Jag har monterat om bindningarna på ett av mina gamla lagg. Tyvärr så knäckte jag dom typ 1 vecka senare :P Om dom bara pluggar igen hålen ordentligt så ska det nog inte vara så stort problem. Men det blir nog bättre om du flyttar bindningen ganska mkt så slipper du behöva borra i pluggarna igen. Då löper skidan risk för att bli svagare

Tillbaka
Topp