Montera på Dynafit Beast 98

Ska montera mina Dynafit ST Rotation på mina nya Dynafit Beast 98, men kan inte hitta någon info om borrstorlek. Tänkte borra 3,6mm då det inte är metallager överst, men kanske ska välja 3,9 typ? Nån som vet?

Det är kärnan på skruven som styr.
Fram med skjutmått och mätt,brukar köra 1 mm mindre mått på borr. Antar att du inte har en borr-gigg så tre tiondelar är kanske vad du förlorar med en vanlig borrmaskin. Är du osäker kör 3,6 mm och testa med en skruv.
Lycka till.

Det är kärnan på skruven som styr.
Fram med skjutmått och mätt,brukar köra 1 mm mindre mått på borr. Antar att du inte har en borr-gigg så tre tiondelar är kanske vad du förlorar med en vanlig borrmaskin. Är du osäker kör 3,6 mm och testa med en skruv.
Lycka till.
Det är väl ändå skidan som styr borrstorlek, inte skruven. Skruven är ju samma oavsett skida.

@stigfinnaranders Om det inte står angivet på skidan lär du kunna få svar från Dynafit. Jag har haft lite skidor som inte har haft metall där det ändå rekommenderats 4.1mm. Det har varit skidor med mycket kolfiber i.

Kanske i din värld men inte i min.
Jasså, brukar du beställa bindningar med olika skruvdimensioner utifrån vilken skida de ska sitta i? De flesta skidor har specat på skidan vilken borrdiameter du bör använda. Om din teori skulle stämma så skulle de inte göra det. När du köper en bindning får du med skruvar utan att själv kunna styra dimension. Samtidigt anges borrstorlek på skidan. Det verkar onekligen som att min världsbild delas av bindnings- och skidtillverkarna iaf. Jag nöjer mig med det.

Förstår mycket väl att du nöjer dej med det,jag gör det inte.
Vi diskuterar 3 tiondelar av en mm.
Vad har du för toleranser i en borrmaskin av medelgod kvalité?
Lilla vän, jag ger information hur jag gör,hur du gör skiter jag fullständigt i.

Du får göra precis som du vill. Mitt problem blir dock när du lurar andra. Du skriver uttryckligen ”det är kärnan på skruven som styr”. Detta är felaktigt. Det är skidan som styr vilken borrdiameter som ska användas.

Jag överlåter dock till TS själv att nu bestämma sig för vad som verkar mest rimligt och logiskt för hans egen montering. Att vi fortsätter diskutera är ju ganska meningslöst

Tillbaka
Topp