Montera Sth 14 Driver efter Dukes?

HairLipp

Medlem
Hejsan,

Jag är på gång att köpa ett par Nordica Girish 193 från 09/10. På skidorna har det suttit Dukes monterade, enligt säljaren för sullängd på 320 mm.

Innan jag köper vill jag försäkra mig om att skidorna kommer att fungera med bindningarna jag vill använda, Sth14 Driver och min sullängd är 324 mm. Är det någon som vet om detta kommer att funka med tanke på de "gamla" hålen?

IMG_0993-Kopia.jpg

Tacksam för hjälp från "forat".
Vänligen
Aron

Mall för salomon
Mall för dukes

Skriv ut, placera ut enligt sullängd (dukesmallen 320mm och salomon 324mm) och se efter så att inte de nya hålen kommer för nära de gamla pluggade hålen. Minst en håldiameter mellan nytt och gammalt hål!

Senast ändrad:
mholm sa:
Mall för salomon
Mall för dukes

Skriv ut, placera ut enligt sullängd (dukesmallen 320mm och salomon 324mm) och se efter så att inte de nya hålen kommer för nära de gamla pluggade hålen. Minst en håldiameter mellan nytt och gammalt hål!
och som vanligt är det inte fullständig info från våra kära medlemmar..

kolla framför allt att det är samma skala om du jämför mallarna..

Senast ändrad:
Hasse_Lindborg sa:
och som vanligt är det inte fullständig info från våra kära medlemmar..

kolla framför allt att det är samma skal om du jämför mallarna..
Och som vanligt är det lite otydligt vad Hasse menar....

Samma skal? Skala? Det står tydligt på mallen att man skall kontrollera skalan. Om det nu var det du menade.

Senast ändrad:
Ja det står det men hur många gör det? Har varit två trådar om att det inte var korrekta avstånd på detta forumet senaste månaden. Och bägge gånger har de dragit ut de från ovanstående länkar.

För övrigt till trådskaparen.

Du kan montera på Salomon efter Duke. Kanske får du framontera eller bakmontera lite men det skall inte vara några problem alls.

För den delen så kollade jag på mallen nu och det är inga problem alls som det ser ut när jag lägger mallarna över varandra...

Mina herrar, jag tackar ödmjukast för hjälpen. Då slutar detta troligtvis i ett köp, kul!

Vänligen
Aron

Tillbaka
Topp