montering av bindnignar på rossignoll s3 koopman

axewen

Ny medlem
Tjena Har köpt ett par rossignol s3 koopman men är så sjukt osäker på om jag ska mitt montera mina bindningar eller bakmontera dom.
Jag kommer köra mycket alperna offpist iår men även hålla mig i parken.
Skidorna är lika långa som min längd.
Det skiljer fem centimeter ifrån mitt monteringen och standardmonteringen men det är ändå ett svårt val.
Någon som kan hjälpa mig lite som har erfarenhet?
Idag kör jag på mitt monterat och det fungerar bra tycker jag men dom skidorna jag kör på nu är inte lika breda
eller lika off pist anpassade som Koopman skidan.
Tacksam för svar!:)
Axel

Hur ska nån kunna hjälpa dig med detta då?
Ifall du inte vet hur du vill du vill ha det monterat kan ju inte nån annan veta det bättre? Tror du vi har övernaturliga krafter?
Sätt dem på rekommenderad linje för det du ska åka! Offpist längst bak, bara park på mitten och både och blir mittemellan.

Eftersom offpist och park är svåra att kombinera så är jag lite osäker, men skidan ser ut att vara en helt okej allround. Så om du skulle köra -2.5cm i montering skulle den nog funka hyfsat bra över allt.

Frågade ju efter någon som hade erfarenhet och kanske kunde svara på vad som skulle bli bäst av dom två alternativen och som har testat båda. Jag vet ju inte hur jag vill ha det monterat eftersom jag inte har så jätte bra erfarenhet av dom skidorna eller hur.
Douce

99,9 % av tiden befinner du dig på snö, 0.1 % är du i luften

Tillbaka
Topp