Montering av bindning och rocker

Carljoha

Ny medlem
Satt och kolla på mina skidor och tänkte att jag (tjejen i butiken) monterade mina bindningar ca. 5 cm från mitten och kom att tänka på rockern är uppdelad, ni fattar va jag menar, i mitten av skidan.
Min fråga är då om man anpassa sig efter om man har rocker eller inte på sina skidor när man monterar bindningen?
Jag har ett par k2 kung fujas om det nu skulle hjälpa besvara min fråga.
Danke

Vad jag känner till är inte bindningens position direkt beroende av om skidan har rocker eller inte. I normalfallet utgår du ifrån den markering som finns på skidan som markerar var mittpunkten på din sko ska vara när det gäller en friåkningsskida.

Men vad menar du med att rockern är uppdelad och att bindningen är monterad 5 cm från mitten ??? Näe, jag fattar inte!

/MM

Med "mitten", menar du monteringslinjen eller skidans utmätta och exakta mittpunkt?

Skulle misstänka att dina bindningar är monterade mitt på linjen, vilket är perfekt.

Vad innebär uppdelad rocker? Du menar säkert rätt, men du får specificera dig lite för att vi ska förstå vad du menar.

Om det var Stadium som monterade dom så är det absolut helt rätt, Stadium gör aldrig fel. Stadium är paradiset när det gäller montering av bindningar.

Har inte heller hört något annat när det gäller rocker, Boot center brukar funka?

Tillbaka
Topp