montering av bindning?

neian016

Ny medlem
montering av bindning?
tjena, jag undrar vart ja ska montera bindningarna på mina scratch sprayer fs, mitt montering eller något bakåt. jag tänker mest ägna tid i parken. men vill inte vara helt utesluten från piståkning. tack på förhand/johan

montering av bindning?
neian016 sa:
oo bra svar =) men jag tänkte mig lite mer förklaring varför ;)
hahaha, vad förväntar du dej klockan 22:52?(då första inlägget skrevs).
jag skulle inte tagit mittmontering eftersom man inte kan åka utanför parken, enda anledningen till att proffs har det är väl för att dom kan få ett nytt par om dom vill. orkar verkligen inte skriva mer nu!

Senast ändrad:
montering av bindning?
Jag tycker du ska ha den 2 centimeter bakom mitten. Heter True center -2cm, då blir det lagomt för park och lite pist!

montering av bindning?
Jag tycker inte att du ska mittmontera, det funkar på ett par skidor som du bara är i parken med men inte annars. Utanför pisten (om det är puder ) slutar det oftast med att du får hänga i pjäxorna för att få upp nosen vilket leder till nollkontroll över skidorna. Så lite bakom mitten blir nog bäst om du ska åka mer än bara park.

montering av bindning?
BigAir: Det beror väl på skidans uppbyggnad var true center, bootcenter sitter eller hur? Du kan inte säga att true center alltid sitter -2 cm.

montering av bindning?
Ja det gjorde han säkert. Fel av mig i så fall. Men frågan är då att hur många skidor är markerade med en true center och inte ett streck bara? Och är "true center" viktade mitten eller belags mitten?? Fundera på den då..

//Hasse

Tillbaka
Topp