Montering av bindningar för fakie

• Trådstartare Trådstartare Rab
  • Start datum Start datum

Rab

Ny medlem
Hur ska jag montera mina bindningar om jag vill åka, mestadels landa både vanligt och fakie?
Ska bindningen fram vara lite vriden framåt och bakre rakt över brädan? Eller ska båda va raka?

Hej,
Det varierar en hel del. Även bland många som hoppar har positiva vinklar för båda bindningarna. Jag har en känsla dock att det varit hyfsat populärt de senaste åren att ha bred duck stance. Själv har jag duck men älskar friåkning, men åker förbi parken då och då. Kika lite på följande sida, http://www.cs.uu.nl/~daan/snow/stance.html#prosetups så kan du få en uppfattning om vinklar som gällde för några av proffsen för några år sedan.

Ride on,

jag har åkt fakie väldigt länge ... jag började testa när jag stod (regular) 18/27 det gick rätt bra att åka fakie (eller switch) .. sen efter många år när jag började hoppa fakie och landa fakie så bytte jag stance till MINUS på bakfoten för balansens skull (speciellt vid railande)

så nu står jag -9 / 18 det funkar bra som fan eftersom man inte åker mer än 30% fakie iaf..

om du är ung och har bra knän kan du lika gärna stå -15 / 18 eller så.. jämnare .. prova, åk känn efter..

/K

duck rockar om man lattjar mycket. men som sagt kan knäna ta lite stryk.
ska du köra fort ska du ha båda pos.
köra mkt. fakie: Duck!

jag provade en gång att dra båda neg. då va det jäla mycket enklare att köra fakie.. men regular sög.. haha

Tillbaka
Topp