Montering av skidor

Ncke

Ny medlem
Montering av skidor
Hej alla kunniga!
Har ett ganska akut problem...ska köpa ett par Vökl Gotama från sport-conrad och då när jag skulle till och köpa dem så skulle man välja var jag skulle placera min bindning. jag vet ju givetvis var jag villa ha dem men orden som stod där var inte riktigt vad jag hade tänkt mig.

Man fick välja mellan :

"True center (FS)"
"Boot center (FR)"
och en till som var om telemark så den är inte relevant.

Är tacksam för alla gissningar och svar, gärna snabba!

Tack på förhand

Montering av skidor
Montera de i Sverige så vet du att det blir riktigt gjort... Alltså så du kan kontrollera så du slipper skicka tillbaka...

//H

Senast ändrad:
Montering av skidor
okok..det ju också ett alternativ. Har du någno koll på vad det kostar att monetra ett par skidor här?, hos t.ex alpingaraget i stockholm.

Montering av skidor
Montering runt Boot Center (FR) är det som gäller om du ska använda skidan för det den är tänkt till.
Se följande tråd på TGR för en utförligare diskussion om placering av bindningar på Gotama: http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?t=80357

Edit: Kan ju tillägga att jag har mina 190 monterade 1 cm framför Boot Center, men det är mest för att jag inte riktigt kunde bestämma mig för om jag skulle ha 183 eller 190 och såg 190 med en aning frammontering som någon sorts kompromiss. Med den monteringen tycker jag att de är lättmanövrerade och har aldrig haft problem med att skidorna dyker i lössnö.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp