Montering av Voile Hardwire CRB på Extrem PT?

Gesturinn

Ny medlem
Har införskaffat mig ett par egendesignade Extrem PT från Åre skidfabrik + ett par Voile Hardwire CRB bindningar.
Har någon några konstruktiva råd att ge mig angående monteringen bindningarna?

Om man går efter bindningsmallen så tycker jag att bindningarna hamnar misstänkt långt bak på skidan! (med mallen så hamnar tåspetsen på skidans mitt-markering)
Har försökt läsa mig till bra tips på otaliga forum men hittar lika många "rätta" svar som det finns kunniga åkare :)

Jag: 187cm, 85kg
(pjäxor:Scarpa-T1)

E det någon som har några monteringstips med den kombinationen av skida/bindning??

Senast ändrad:
Ingen som har koll på det? eller har förslag på vart jag kan hitta bra info om placeringen av bindningen!?

Eftersom du ber om; "monteringstips med den kombinationen av skida/bindning??", och tystnad följer, kan man kanske dra slutsatsen att kombinationen inte är så vanlig bland de som hänger på detta forum.

På telemarktips.com lär du hitta tusentals åsikter om hur man bäst monterar hardwire men extrem-lagg känns inte som en högoddsare att hitta på den sajten.

Hur man monterar telisbindningar är antingen en brutal smaksak eller en pragmatisk midsole-på-linjen.

Svårt att säga något vettigt när man inte åkt skidan.
"med mallen så hamnar tåspetsen på skidans mitt-markering"
menar du total-längds-mitt eller crs aka center-of-running-surface?

Hur ser det ut om du ställer bootcenter på rekommenderad bootcenter-monterings-linje?

Telemarktips suger balls och vet du inte vart du ska montera så montera midsole så blir allt kalas. Har du ingen bootcenter markering på pjäxan så mät ut den från 3 pin linjen bara.

Tillbaka
Topp