Montering - Fel?

• Trådstartare Trådstartare effeh
  • Start datum Start datum
E

effeh

Guest
Montering - Fel?
Köpte nya skidor, sa till killen i affären att jag ville ha dem Core center -1,5cm.

Fick ut dem, och de ser ut såhär?
Ser det rätt ut eller är det helt fel?

40dl01k.jpg

Senast ändrad:
Montering - Fel?
Eftersom montering av bindning är centi- & millimeterjobb så är det lite svårt att se på den här bilden.

Senast ändrad:
Montering - Fel?
de såg lite läskigt bakmonterade ut.. fasst jag har ingen koll på core center och sånt..
personligen tycker jag det är skönast med true center. alltså precis på mitten

Montering - Fel?
det ser ut att stämma bra...tycker du att dom är för långt bak eller vadå?

Montering - Fel?
Nej, jag tycker det ser ganska bra ut. Dock svårt att avgöra från en bild.
Lite för mycket bakmontering kanske!

Montering - Fel?
Dom är jäkligt långt bak. Men varför vill du ha dom corecenter -1,5 cm om du åker park och mycket switch? du skulle ha sagt truecenter -1,5 cm...

Montering - Fel?
Om du verkligen sa Core center - 1,5 så är det åt h-v fel. Ser ut som han tagit skidans mitt markering - 1,5. Gå och gnäll. För Core center och skidans mitt markering är inte samma sak, många som monterar på typ stadium och intersport vet inte sådant.

Montering - Fel?
yepp, jag sa core center, bara det att när jag tittar på markeringen så är den inte i mitten, ska be om nya skidor tror jag

Montering - Fel?
Patrik_L sa:
Om du verkligen sa Core center - 1,5 så är det åt h-v fel. Ser ut som han tagit skidans mitt markering - 1,5. Gå och gnäll. För Core center och skidans mitt markering är inte samma sak, många som monterar på typ stadium och intersport vet inte sådant.
Det är ju inte deras fel...Han har sagt fel till dom eftersom corecenter är långt bak. Corecenter är inte skidans längdmässiga mitt utan där skidan är som smalast.

Senast ändrad:
Montering - Fel?
DET ÄR FEL!!!
Jag skulle oxå ha min skidor 1.5cm från core center men icke. fick dom 1.5 cm från bakmonterat . lämnade in dom och fick nymonterade!

Montering - Fel?
alltså, kan de på GO där jag köpt dem bara monter om?

Blir det inte massa fula märken då?

Montering - Fel?
jag skulle absolut inte acceptera en igenpluggad skida med omgjord montering.. kräv helt nya skidor!
ta med dig en vuxen för de har ofta ingen respekt för yngre personer!

Montering - Fel?
får snacka med föräldrarna då..inte så kul med helt nya skidor som ser fula ut..bara det att jag måste ha nya på lördag då jag åker iväg och åker skidor...

Montering - Fel?
ja gör det.. kräv dom på att de ska vara klara innan lördag när du ändå håller på att syka ner dem :P
om de har gjort fel så ska de fan få lida lite..
lycka till

Montering - Fel?
mitt blev inte så fult när stadium monterade om. fast då flyttade jag den bara så lite att 2 hål knappt syndes osså vare på grå skida så silikonen (hur de nu stavas) skar sig inte så mkt.

Montering - Fel?
Jag snackade med killen innan, och så sa jag mittmontering -1,5cm. core center eller true center visste inte jag skillnad på då, och eftersom vi snackade innan borde ju killen ha förstått.
tkr jag iaf

Montering - Fel?
Sätt i pjäxan i bindnignen och på pjäxan så finns det ett streck mitt under foten. Det finns nog markeringar på din skida på sidan där det står tex. corcenter +1 +2 +3. Då kan du se om den är rätt monterad.

Montering - Fel?
Men om du inte är säker vart den är monterad så kan du mäta med en pjäxa. Men är de du som sagt fel så tvivlar jag starkt på ett par nya skidor iaf, möjligtvis en ommontering.

Montering - Fel?
R_emiL sa:
Jag snackade med killen innan, och så sa jag mittmontering -1,5cm. core center eller true center visste inte jag skillnad på då, och eftersom vi snackade innan borde ju killen ha förstått.
tkr jag iaf
man ska fan spela in sånt på video och signa kontrakt och liknande..
min kompis köpte ett par Head madtrix på stadium förut.. ena skidan var bakofram och bägge var frontmonterade.. såg helt mongis ut.. de pluggade igen och gjorde om men pluggarna blev riktigt fula, inte samma färg och liknande.

Montering - Fel?
Ähh de är bara att köra, blir mer allrounda egenskaper på skidan nu iaf!

Annars så är de bara att montera om, du åker väl ändå inte med åvansidan eller?

Montering - Fel?
men spela roll om det blir fult? då kan du ju åka på fel montering då om du är rädd att dom nya pluggarna (som är typ max 1 cm i diameter) inte ska passa in mot skidans grafik. lyxproblem. montera om om montering är fel, vem bryr sig om det ser lite dumt ut? det är väll ändå viktigare att dom har dom åkegenskaperna du vill ha?

Montering - Fel?
s-w sa:
Ähh de är bara att köra, blir mer allrounda egenskaper på skidan nu iaf!

Annars så är de bara att montera om, du åker väl ändå inte med åvansidan eller?
men det måste ju bli sämre prestanda på en pluggad skida?!!
eller är det bara en myt?

Senast ändrad:
Montering - Fel?
Jag kör, må det bära eller brista får väl ommontera nästa år, än så länge är jag inte någon gud i parken.

Montering - Fel?
Pluggarna bara ngn milimeter, 2-3...

Enklaste sättet att kolla är ju att bara klämma dit din pjäxa, kolla hur markeringen på pjäxan är i förhållande till core center.

Montering - Fel?
J_Hayland sa:
R_emiL sa:
Mjo, känns som att de kommer bli istabila switch.. vad tror ni?
har ett par public enemys med standard +4 och dom funkar utmärkt switch, så det tvivlar jag på.
yes, det funkar switch, men helt mittmonterat är skönare switch, det går inte att komma från det.

Jag tycker att du ska gå och klaga, har dom sagt att core center är skidans mitt så ärdet dom som gjort fel, core center är ofta längre bak än mitten. Det knasiga är att core center ofta markeras med ett stort fint streck medans mitten bara får en ministreck.

Montering - Fel?
Jag har inga markeringar över huvud taget, och det är det som gör att jag känner mig lurad inte att jag har gjort fel.

Montering - Fel?
alltså jag ska åka på dem på lördag, och vill veta om jag ska gå o klaga eller bara köra

Montering - Fel?
du får ju tänka att pjäxan inte börjar där bindningen börjar.. den börjar ju där man sätter ner hälen i bindningen.. jag har ett par exakt likadana och det ser inte bakmånterat ut på mina när man har dom på..

Montering - Fel?
Men Herreguuud! Core Center Är "bakmonterat" Alltså På Standardmonteringspunkten!

Montering - Fel?
Och du! om det där är dynastar troublemaker 155 eller 165 ska du åt helvete inte mittmontera dem, 155 och 165:an har nämligen inget fäste för mittmontering utan bara under standardmonteringspunkten vilket kommer leda till att dina bindningar kommer lossna direkt.

Tillbaka
Topp