Montering - Fel?

• Trådstartare Trådstartare effeh
  • Start datum Start datum
Montering - Fel?
har samma problem själv, har köpt dynastar nothing but trouble, ville ha dom mittmonterade men fick dom typ -4 cm... Blire nå skillnad:S???

Montering - Fel?
^ inuti skidan finns det som många kanske vet en tunn titan skiva, denna ligger under standardmonteringsåunkten och är ungefär lika lång som bindningen, det är meningen att bindningsskruvarna ska gå igen denna platta, om man då flyttar fram bindningen till mitten så kommer dom främre skruvarna missa titanplattan och därför inte få något fäste. På dom längre modellerna är dock titanskitet längre och man kan därför mittmontera dem.

Montering - Fel?
jibbkrille sa:
har samma problem själv, har köpt dynastar nothing but trouble, ville ha dom mittmonterade men fick dom typ -4 cm... Blire nå skillnad:S???
Ja de kommer att svänga bättre
Som det ska vara!

Men för brunögaåkning (Läs Switch) så vet jag inte hur mycket skillnad det blir, marginellt?!?

Montering - Fel?
Hjalle_S: Nu tycker jag att du har sjukt fel. Ska vi ha lite skidlektion nu kanske?

Salomon: Jibbskidor i skum. Ingen metallplatta alls.

Dynastar: Träkärna kan montera bindningen precis var du vill där oxå.

Armada: Träkärna. Montera som du vill.

Hendryx: Träkärna. Ev. extra glasfiber om du vill ha det.

Rossignol: Träkärna..

Völkl: Träkärna montera var du vill..

Så jag tycker du ska ta reda på fakta innan du skriver något som inte stämmer. Du kan montera bindningen precis där du vill på TM skidan.

//H

Montering - Fel?
Hasse sa:
Hjalle_S: Nu tycker jag att du har sjukt fel. Ska vi ha lite skidlektion nu kanske?

Salomon: Jibbskidor i skum. Ingen metallplatta alls.

Dynastar: Träkärna kan montera bindningen precis var du vill där oxå.

Armada: Träkärna. Montera som du vill.

Hendryx: Träkärna. Ev. extra glasfiber om du vill ha det.

Rossignol: Träkärna..

Völkl: Träkärna montera var du vill..

Så jag tycker du ska ta reda på fakta innan du skriver något som inte stämmer. Du kan montera bindningen precis där du vill på TM skidan.

//H
haha, Hasse, Hasse, vet du vad jag tycker att DU ska göra innan du skriver något som inte stämmer? PRATA MED DYNASTAR!!

Montering - Fel?
Hjalle_S: Jag jobbar ju bara att montera skidor. Monterade senast idag ett par TM i true center. Och gjort det förrut så. Och min chef är säljare för Dynastar så han vet vad han säljer.

//H

Montering - Fel?
Detta förbryllar mig lite:
2iw6qmu.jpg

Railförstärkningen sitter precis under bindningen, borde inte den sitta under mitten?
Kanske är meningen att man ska ha den core center eller är den flyttbar kanske?

Montering - Fel?
DynastarMontage%2eJPG

det länken slash img tagen skulle visa, var ett brev jag har fått från dynastar angående detta, inte möjligt att du stod och mittmonterade ett par TM 175 eller liknande? annars tkr jag synd om killen som åker på dem nu.

Senast ändrad:
Montering - Fel?
Hjalle S har säkert rätt. Jag vet att det gäller K2 fujative också enligt många på newschoolers.com.

Montering - Fel?
Jaha? Varför oroar du dig för hur dom är monterade för nu när du inte ens provåkt? Testa först. Känns dom konstiga så montera om! Har ett par mittmonterade(true) lagg och dom är helt värdelösa att ÅKA på. Däremot kul till annat. Ska du ÅKA skidor så ser dina lagg lovande ut.

Montering - Fel?
Hoppas du skojar om länken? Kommer ju inte in på din hotmail lär du förstå eller hur? Var 165 cm jag monterade. Och det var inte dom första vi monterade. Och alla har funkat hittils. Men som sagt är ju bara mitt jobb och min chefs jobb. Den bästa jibbern här nere har åkt på 165 i tre månader nu och det har inte hänt något.

//H

Montering - Fel?
Hjalle_S: Står ju bara att det kan bli problem och att dom inte garenterar nåt om du inte följer deras råd så ;)

//H

Montering - Fel?
core center är rekomenderad freestyle monterings punkt,
true center är mitten

Montering - Fel?
^ du ska ALDRIG lita på mej. Hasse verkar ju ha erfarenhet jag vet ju bara det som dynastar har sagt.

Montering - Fel?
Hasse, det blir ju skittråkig diskussion om du kommer med ditt:

"Ja, jag jobbar ju bara med skidor hela dagarna..."

Det är klart ingen vågar gå upp i ringen mot dig, det argumentet är ju oslagbart! Glädjedödare... hehe

Mitt tips är: köp symetriska skidor om ni vill mittmontera, annars skall ni inte mittmontera...

Montering - Fel?
Kan faktiskt hålla med dig där Carled att det bästa är symetriska skidor.

Hjalle_S: Pratade precis med Dynastar Schweiz och dom säger att man kan mittmontera dom men dom garanterar inte hållbarheten då. Fast Dynastar Schweiz har inte fått in en enda reklamation än. iofs så är det in reklamtion heller men ändå ;)

//H

Montering - Fel?
Hasse sa:
Hoppas du skojar om länken? Kommer ju inte in på din hotmail lär du förstå eller hur? Var 165 cm jag monterade. Och det var inte dom första vi monterade. Och alla har funkat hittils. Men som sagt är ju bara mitt jobb och min chefs jobb. Den bästa jibbern här nere har åkt på 165 i tre månader nu och det har inte hänt något.

//H
Du är en sådan härlig och trevlig människa Hasse, du verkligen förbättrar den redan tillfälligtvis dåliga stämningen här på freerides forum.

Trevligt att ha dig bland oss! Tyvärr så väger inte din kunskap upp för ditt omogna beteende.

Vad gäller topic så tycker jag du skall gå tillbaka med skidorna och kräva ommontering enligt konsumentköplagen.

Var vänlig låt detta inlägg stå.

//Hellberg

Montering - Fel?
Ja jag vet inte vad du tycker som är omoget med mitt inlägg , men blir lite less på alla som "tror" dom vet och så är det och så är det inte. Men förlåt då ska inte svara på några mer inlägg då ;)

//H

Edit: Ommontering ska du abslout kräva. Nya skidor kan nog däremot vara svårt att få.

Edit 2: Klart vi låter ditt inlägg vara kvar Hellbergaren var skulle jag inte låta det för?

Senast ändrad:
Montering - Fel?
Svara gärna Hasse men det är inte första gången du slänger ur dig något drygt ;) Du kanske har dina bra och dåliga dagar men försök hålla stämningen upp under dom mindre bra. :)

Tillbaka
Topp