Montering Redeemer carbonlite 190

torax

Aktiv medlem
Ska borra några hål i laggen och som vanligt är det väl bäst att tänka efter före...
Vänder mig till er som stått på Redeemer och är tacksam för synpunkter.
Är recommended att föredra...eller... ?

Lite sent kanskje:D
De er vel oppmonterte nå. Har selv kjørt både vanlig versjon av Redeemer siste 3 år og har Carbonlite i 190 nå. Personlig foredrar jeg ha bindingene langt bak og kjører de 1 cm bak freeride som er vel 3 cm bak bc. Om Du har gått langt bak så fungere de bedre i bratt (og stökig) terreng. Skiene er lite sensitve for bakmontering, men kan føles lange ut (slik mange midtmonterte nye ski gjør) når de fremmonterede eg. bc-merket eller lengre frem.
Om skiene er litt bakmonterte så fungere de allikevel "hyfsad" bra i bakken for en ski på 128 mm midje:cool:

Tack för det Telemarkingen!
De är ännu icke oppmonterte. BC är på -5 och FR på -8,5.
Föredrar du Carbonlite i alla förhållanden eller finns det tillfällen du hellre kör dina vanliga Redeemer?
Kommer förmodligen testa dem under påsken med MarkerDemobindningar till att börja med, eftersom min son ska köra dem också. Han är ju inte till åren kommen så det blir en del switch o drop för hans del.
Senare har jag tänkt mig montera ett par dynafit för mina toppturer. Det blir ett lätt paket...för Gaustatoppen :)
har en inbjudan från en Drammenbo som kommer guida mig i Telemark nån gång under våren. Det verkar bli en lång toppturssäsong i Telemark?
/ Torbjörn

Hei Torax,
jeg har ikke målt i det siste så det stemmer sikkert. Poenget mitt er at jeg ikke opplever de som dårlig selv om jeg har montert mine tidligere 180 Redeemers 2 cm bak Fr så kjente jeg ikke noe av det uten om mer smidighet i thight terreng. Så er du oldschool som meg kan du gå bak. Switcher du mye så ville jeg ikke gått langt bak.

Du trenger forresten ikke Dynafit på Gaustatoppen, det er kun 2 timer å gå opp der. På en annen side så kan du jo kjøre flere runder. Og ja mye snø i år så det blir nok bra. Jeg har solgt min sist vanlige Redeemer og har brukt Carbonlite versjonen på alpeturer de to siste årene som eneste ski. Så du trenger ikke noe mer egentlig, men det er klart at når snøen er våt og tung eler det er veldig hardt så kan det jo være bedre med en vanlig mer dempet versjon. Jeg syns dog at en lett bred ski er mer optimalt en stor og tung bred ski (les Kuro, Dyna Cham 127 osv). Det er så lett når du er i luften å tweake dem. Ved mye snø er det jo også godt å ha noe lett på bena. Dog mulig jeg skaffer meg noen vanlige Director elelr liknende i fremtiden. Skal snart få montert opp Whitedot Ragnarok Gen2 også for charging:-)

Tillbaka
Topp