Montering.

Montering.
Detta kanske är en dum o konstig fråga men tror ni att man kan åka med ena bindningen bara fast skruvad med 2 skruvar istället för 4 för att utöka stancen, Det finns personer i min närhet som gör det enligt min vän o det funkar tydligen super, Det är en venue venture bräda som det snackas om. Nå? vad säger ni, Kommer det funka?

Montering.
klart att det fungerar men i längden är det nog inte så smart

du kan ju borra nya hål också det vet du?

men sen kommer det till frågan om det är värt det hela överhuvudtaget... tycker du verkligen att det är så oskönt att stå med bindningarna som du har dom nu eller äre mer grupptryck?

lycka till iaf

Montering.
Jag vet inte hur du åker, men jag skulle vara livrädd.
Tänk dig själv vad som händer när en bindning lossnar och 1,5? meter plank vrider sönder kroppen. De krafterna som blir i en fet landning eller närkontakt med en slaskpuckel klarar inte EN fot/knä/ben i fart.
Jag har landat en liten hoppsväng där en bindning slet fyra skruvar genom disken. Den gången var det ren tur och låg fart som räddade mig. Plasten i de diskarna var felande, men det hjälpen inte.
Alla skruvar som bindningen är konstruerad för skall användas!

Om du bara ska stå på pipekanten och vara cool? är valet fritt..

Montering.
nja riktigt så cool är jag inte o någon pipe har jag inte tillgång till, Nu när jag fått brädan och monterat bindningarna så räckte monteringen som gjorde att det är 27cm tail och 27nose mellan bindning och slutet av brädan räckte bra som det va. tack för svaren.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp