Monteringsmall Diamir Freeride plus

Larsa_Tiger

Ny medlem
TjenaHej

Har fått tag på ett par Diamir Freeride Plus bindningar som jag har tänkt montera på mina skidor. Nu undrar jag om det är någon som har en monteringsmall som den kan dela med sig av? Det brukar följa med i paketet när man köper bindningarna nya.

Hoppas att det finns någon vänlig själ därute som kan ge mig denna mall.

Tack

Lars

Hur gick det? Jag fick hjälp av sambon nu idag, och det var allt en del pyssel och dessutom en massa ångest från min sida att det skulle bli fel...

Vi köpte en 2 mm alu-plåt som vi gjorde en borrmall av, tvingade fast på skidorna, kändes lite tryggare än att borra efter fasttejpade papper.
Något som saknas på mallen från wildsnow är "mitt-på-skidan/mitt-på pjäxan-markering", var noga med att fundera ut det. Eller kolla om du hittar någon annan mall.

Tjena

När jag skrev ut pdf filen så blev skalan fel på något sätt? Men jag tror att jag kommer att fixa det på skidan ändå. Jag har testat på en bräda som är lika bred som skidan. Och det funkade där. Det här med mitt på skidan/mitt på pjäxan kan man väl få fram genom att sätta pjäxan i bindningen och sedan placera den på skidan och markera framkant och bakkant på bindningen på skidan.

Gäller att ta bort "Scale to fit" på utskriften?
Men bra om det funkar ändå!

Jag satte också pjäxan i rätt läge i bindningen och markerade "Boot center" därifrån.

Tillbaka
Topp