Monteringspunkt EHP 193cm

falkom

Ny medlem
Hej!
Har ett par av årets 4frnt EHP 193cm. Är någon som har bra erfarenhet av EHP och kan tipsa lite var den bör monteras?
Jag har haft CRJ 188cm innan och den hade monteringspunkten rätt långt fram tyckte jag medans EHP har lite längre bak.
Jag har inte hunnit prova dessa skidor och är det ingen som har några bra tips blir det på den angivna monteringspunkten men ville höra lite åsikter först.

Har kört 193 cm på den angivna monteringspunkten vilket jag tycker funkar alldeles utmärkt. 186 cm har jag dock kört lite frammonterad, blir kvickare men känns ostabilare tycker jag. Skidan känns stabilare och tryggare vid körning på ang. punkt.
Skidtillverkarna har ju testat ut vart det är bäst att montera bindningarna och i de flesta fall funkar detta väldigt bra, så mitt råd är att köra på ang. punkt :)

Lycka till!

Jag ser egentligen ingen anledning till att gå fram på EHP 193. Den är bra kvick som den är om man har lite energi. Klart att när snön blir lite mer vindpackad och orken börjar tryta när man shreddar kuperad skog hade väl +2cm vart helt ok :P

Kör mina -2 och tycker den är väldigt lätthanterligt på allt förutom is, gillar kombon av att kunna krossa uppkörd snö och samtidigt kunna göra 90 % hopp (hmm ja du fattar) i branta rännor. Vet inte om den kanske skulle bli ännu mer lätt hanterligt utan att förlora tåg känslan vid montering på angivna punkten... Köp Marker Schitzo om du inte gillar att tura?

Blide sa:
Kör mina -2 och tycker den är väldigt lätthanterligt på allt förutom is, gillar kombon av att kunna krossa uppkörd snö och samtidigt kunna göra 90 % hopp (hmm ja du fattar) i branta rännor. Vet inte om den kanske skulle bli ännu mer lätt hanterligt utan att förlora tåg känslan vid montering på angivna punkten... Köp Marker Schitzo om du inte gillar att tura?
Fan Andreas...-2cm på den gamla 193an som är mer bakmonterad än vad de nya är? Är du fransos?

Haha men går snabbt och rakt!
Nä får väl köra av den böjda kanten på dem och montera en nyare årsmodell mer moderiktigt ;)

Tillbaka
Topp