Monteringspunkt Sir Francis Bacon?

kattenjansson

Ny medlem
Hej,

Hur har ni bindningarna på era? Står en markering med "MID SOLE" på mina, antar att det är rekommenderad plats? Eftersom jag både åker pist och jibbar lite vid sidan om off-pisten funderar jag på att gå rekommenderat +2cm, alltså 2cm längre fram än rekommenderat.

Är det någon som vet vad det blir med mitten som utgångspunkt? -2cm eller?
Skulle vara trevligt om någon visste hur långt bak den här mid sole är från skidans mitt också.

Läst lite på en del utländska forum och där pratar men om "mounting them on the line" och +/- olika centimeters från det. "the line" är det samma som mid sole eller syftar man på mitten?

Testa och maila Eric själv så får du nog några vettiga rader. Verkar vara ont om folk som åkt den skidan här i sverige

tjoho !

du ska defenetivt montera on the line ! alltså midsole !

det är där dom är utvecklade för att monteras och det är där dom blir grymt roliga ! hänger du i åre kan du få känna på mina ! åker som du lite park mer pist och mest offpist !

och dom är sjukt roliga överallt !

/mattias

Hej, tack för svaren

Tänkte maila Eric men hittade ingen adress, hans hemsida verkar ligga nere.
Har läst på ännu lite mer och verkar som du säger linkan att rekommenderat är att föredra, det är -6cm från mitt kom jag fram till efter att ha mätt lite. Funderar dock på att gå fram 1-2cm ändå då jag även gillar att dra en snurr eller två i parken, och har inte möjlighet att släpa med två par skidor hela tiden. Är relativt liten och lätt, (kring 65kg) så tror inte det ska bli så mycket mer tippdyk för det.

Skulle vara roligt att veta hur Eric kör den, så om någon vet var man kan få tag på honom eller sett något svar får ni gärna länka...

kattenjansson sa:
Hej, tack för svaren

Tänkte maila Eric men hittade ingen adress, hans hemsida verkar ligga nere.
Har läst på ännu lite mer och verkar som du säger linkan att rekommenderat är att föredra, det är -6cm från mitt kom jag fram till efter att ha mätt lite. Funderar dock på att gå fram 1-2cm ändå då jag även gillar att dra en snurr eller två i parken, och har inte möjlighet att släpa med två par skidor hela tiden. Är relativt liten och lätt, (kring 65kg) så tror inte det ska bli så mycket mer tippdyk för det.

Skulle vara roligt att veta hur Eric kör den, så om någon vet var man kan få tag på honom eller sett något svar får ni gärna länka...
Jag var själv inne på samma skida en sväng och har för mig att han körde den på +2... Ska inte svära på det dock. Har också för mig att det gick att få tag på honom genom Lines hemsida.

Ge SFB rocker!
-Herrar mot könsdiskriminering

Senast ändrad:
jarle du har så rätt så, e lite orättvist att tjejen ska ha tip rocker och inte jag !

:( haha

hon glider runt på pandora !

Snödjup

Tillbaka
Topp