Monteringspunkt Sport Conrad

connykent

Medlem
Jag är påväg att köpa nya skidor och bindningar från sport conrad. Två av monteringspunkterna man har att välja mellan är ”allround standard” och ”freeride standard”. Mig veterligen så har alla skidor EN rekommenderad monteringspunkt trots att de kallar båda för just ”rekommenderade”. Därför undrar jag om det är någon här på forumet som vet vilken av dessa två(för jag antar att det är någon av dessa?!) monteringsalternativ som är den rekommenderade punkten från skidtillverkaren?

dallan

Medlem
Jag är påväg att köpa nya skidor och bindningar från sport conrad. Två av monteringspunkterna man har att välja mellan är ”allround standard” och ”freeride standard”. Mig veterligen så har alla skidor EN rekommenderad monteringspunkt trots att de kallar båda för just ”rekommenderade”. Därför undrar jag om det är någon här på forumet som vet vilken av dessa två(för jag antar att det är någon av dessa?!) monteringsalternativ som är den rekommenderade punkten från skidtillverkaren?
Förenklat:

Vill du satsa på offpist = freeride
Hela berget = allround

Dom menar bara att dom rekommenderar båda men till olika ändamål.

Är vanligt med 1-3 monteringspunkter för allmountainskidor. Vilken du kommer att föredra är omöjligt att säga, så du får chansa och tro på dit val.

Lefty69

Ny medlem
Hej
Det beror helt på vilken skida du köper och på hur du åker och vad du föredrar.
Googla angående skidan du köper för att se vad andra tycker funkar bäst.
Mina Salomon Rocker2 var monterade på det rekommenderade stället men jag hade hellre haft dem ett snäpp bakåt vilket jag fick bekräftat då jag lånade en kompis skida av samma modell.
Innan jag installerade mina Salomon Mtn Explorer så kollade jag runt på nätet och kom fram till att det rekommenderade stället funkat bäst för alla. Är mycket nöjd med upplägget.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp