Monterosa Ski, Gressoney, Champoluc och Alagna.

Fillez

Ny medlem
Hallå !
Ska bege mig ner till alperna i februari och resan börjar i monterosa ski området med Gressoney, Champoluc och Alagna. Har inte fixat boende än av anledningen att jag hittat något riktigt bra än och att vi ska bege oss vidare, dvs vi ska bara vara där i några dagar.

Men min riktiga fråga är; Finns det något riktigt bra och billigt typ pensionat i Monterosa ski? Spelar inte så stor roll i vilket av de 3 områdena.

Sen, några övriga tankar om Monterosa ski, något man absolut inte får missa?

Tack på förhand! / Filip

Är du intresserad av off-pisten vilket du säkert är, finns det en pocketbok som guidar dig till nästan hundra suveräna åk. https://www.freeride.se/shop/product.php?id=215

Sjukt värd tyckte jag, och ryms i fickan!
Tror den finns där nere också, i skidbutikerna...

Senast redigerad av en moderator:
Är det ok med snö så är nog Alagna / Gressoney en av dom absolut bästa bergen i alperna... Är det bra med snö så slår de allt.

Jag har bara gjort en säsong där, och kommer inte ihåg nåt hostel. Men jag vet att man kan hyra husvagn i Alagna och det finns bed & breakfast nedanför Champoluc. Det tråkiga med att bo i Champoluc är att man får lång transportsträcka till riktigt bra åkningen, nackdelen med att bo i Alagna är att om det är dåligt väder så suger åkningen där rätt rejält.

Polvere Rosa som boken heter är väl investerade pengar...

Tjena
Förra året bodde jag och min bror i Alagna under 9 nätter på följande Hotell.
Det var inga problem att förhandla priset i förväg via e-mail. PS det ingår ingen frukost men det finns små butiker i byn där man kan handla lite bröd pålägg mm.
Trevlig hotell, med sköna italienska farbröder som chillar på hotellets pubar tillsammas med Ortens ski patrull.

http://www.residencemary.it

Vi var där i mitten av mars tyvärr träffade vi bara en snä dump 30 cm.

Tillbaka
Topp