Monterosa v. 3-11, 2012.

filipg

Ny medlem
Monterosa v. 3-11, 2012.
Hej.

Jag kommer högst troligt jobba ännu en säsong i Monterosa, då i mittendalen Gressoney. Jag kommer vara på plats mellan v. 3-11 och söker någon att dela rum med. Helst någon som är nere samma period, eller stora delar av den. Men att pussla ihop några stycken under olika perioder är ju såklart fullt möjligt. Detta underlättar också för er som bara är nere några veckor, då jag har ett rum det bara är att "fylla upp". Har inte bokat något ännu, ville först kolla hur intresset är. Men man behöver boka så fort som möjligt, så hör av er om ni har planer på att åka dit denna säsong. I och med att jag redan jobbat där en säsong så har jag bra koll på boende, restauranger, uthyrning, matbutiker och framförallt åkningen.

Vi hörs,
Filip.

Monterosa v. 3-11, 2012.
Tjena,
Va härligt att du åker ner igen, måste betyda att det är bra :-)
Vi är några som tänkt åka ner i början/mitten av feb, typ 7-10 dagar. Har du tips på ett bra boende, vi kommer att ha bil så nära liften är inte ett måste.

Hörs!
Lotta

Monterosa v. 3-11, 2012.
Jag ska dit men bara för en vecka, 22-29 januari. Det jag är intresserad av är en bra guide. Är det någon av er som känner någon där nere som ni kan rekommendera eller rent av kanske guidar själva. Då menar jag att ni är utbildade och jobbar med guidning inte "har hittat några bra repor som jag tycker är sköna :)"

Monterosa v. 3-11, 2012.
Kul för dig!
Premiärsäsongade Gressoney la Trinité för nästan 20 år sedan! Vi var definitivt de första nordmän som stannade mer än ett fler dagar i systemet. Vi sågs som ganska udda men blev kompis med alla efter första förskräckelsen lagt sig angående hur svenska studenter hanterar alkohol...
Hoppas du får en bra säsong med mycket snö.
//Johan

Monterosa v. 3-11, 2012.
Jag skall dit med min son 23/2-1/3 en vecka. Har du plats för oss?
Om inte, har du (eller någon annan) tips om bra boende i Gressoney området.

H/Mats

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp