Moose Hunt Downhill Skateboard Comp 2011

Spangel

Medlem
Nu i helgen är det dags för första delen i Sverigecupen för Downhill Skatebord! Över 100 åkare inklusive mig kommer att shredda Hunneberg i tajta läderställ och farter över 70kmh.
Trailer för eventet:

Mer info om tävlingen finns på facebook

Senast ändrad:
Raw run för intresserade:

Skitkul event med en riktigt snabb och rolig backe! :)
Topphastighet uppmättes till 70kmh!

linder sa:
NAJS! såg ju inte så svårt ut, en jobbig kurva att behöva bromsa in för bara :)
De va fan svårt! :D alltså... klarar man farten så klarar man av backen (om man kan slajda/bromsa i högre farter dvs...), det svåra var bara att man skulle klara båda kurvorna bra också, nåt jag inte gjorde nå vidare i den där videon :) Bättre än oscar och max iofs (killen jag körde förbi, och han i svart ställ). Gör det! Downhill i läder och fullface när det går fort är riktigt kul! ;) Jag ska nog sälja min Bell Drop, jättelite använd, aldrig kraschat med någon gång :)

här är jag! http://www.facebook.com/photo.php?f...15013618.59344.100000286039348&type=1&theater och en bild framåt, i det blåa stället mä gopro på huvet ;) FAN VA JA MATCHAR!!!!! :DDDDD

haha jäklar vilken matchning :D

Så man fick upp tillräckligt med fart för första vänsterböjen för att den skulle räknas alltså? :)

vänta, räknas? först är det en jättetajt vänster med läskig asfalt, sen är det en jättejobbig S-bend (det är den där svepande höger-vänster), sen kommer höger 180° :) sen lite vänster i slutet, men ingen riktig (kurva) ;)

Spangel sa:
vänta, räknas? först är det en jättetajt vänster med läskig asfalt, sen är det en jättejobbig S-bend (det är den där svepande höger-vänster), sen kommer höger 180° :) sen lite vänster i slutet, men ingen riktig (kurva) ;)
ofan, såg inte ut att gå så fort i första men nu när man kollar igen så såg ju asfalten kass ut så... I give you that one!
S-kurvan reflekterade jag inte ens över då det såg såpass kontrollerat ut så... ;P

alla åkare jag pratade med tyckte den var jättekonstig och jobbig x)
jag tyckte den var jobbig, brukar köra med ganska raka fötter och lösa truckar, var tvungen att vrida fötterna för att klara den bra :P insåg först nu efter att det kanske gått jättebra om jag började svänga längre åt vänster...

de skulle man fan vilja se! synd bara att de är i trollhättan:/ det kommer inga event närmare stockholm under sommaren?:)

Tillbaka
Topp