Mössa under hjälmen (Problem)

• Trådstartare Trådstartare IE
  • Start datum Start datum
Tror det bästa jag sett är killen som knölade in en hel jävla luva från en skidjacka under hjälmen. :D Strongt gjort alltså!
Men helt ärligt, det ser ju _förjävligt_ ut med mössa under hjälmen så någon modegrej kan de väl inte vara. Kan förstå att folk vill ha det om det blir varmare... Men en vanlig skidhjälm värmer rätt gott med tycker jag!

Nojlas sa:
ekdahl sa:
Nojlas sa:
Säg en fördel med att ha mössa under hjälmen
varmare.
Min sweet trooper är mkt tunn, och har endast en tunn isolering i coolmax.
Klarar mig ner till ca -15 med det. När det blir riktigt kallt i norrlands innland, då tar jag på en supertunn liner. Varmt och gott ner till -25, och är det kallare än så stänger liften.

Mössa under hjälmen är inget annat än en trend, en trend som försämrar hjälmens prestanda.

Martin:
Vet inte hur du knölar in en buff där...
Så länge det är tunnt är det ingen fara. Är det riktigt, riktigt kallt behöver man ibland något extra under hjälmen, då använder jag en "liner" (jag köpte en från houdini - mkt nöjd med den) eller vad som helst som är supertunnt. En vanlig mössa är dock för tjock.
okej, tack, jag lyckas knöla in den på något sätt, och nu vet jag att de inte ökar skaderisken (den är ganska tunnn), toppen!:)

Tillbaka
Topp