Mount Baker i februari?

Fred_S

Ny medlem
Mount Baker i februari?
Kommer spendera vintern på en road trip genom diverse skidorter USA och Kanada med olika polare som joinar för olika delar. Som det ser ut nu kommer jag dock vara ensam runt Vancouver 10-21 februari. Funderar på att ta bilen ner till Mt. Baker i Washington State (ca 10 mil) efter det sköna reportaget i oktober-numret av Åka Skidor. Om någon är i närheten och vill hänga med så hör av er. Vore även kul att höra från någon som redan är på väg dit för säsongen eller den veckan. Tror Mt Baker är ganska dött på kvällarna, så nog roligare om man är några stycken!

/Fredrik
 
Mount Baker i februari?
När du skriver att Mt Baker är ganska dött på kvällarna har du tyvärr fel. Baker är HELT stendött på kvällarna. Det finns ingenting där mer än ett par stora parkeringar och två lodger med restauranger och skiduthyrningar. Närmsta boendet finns nere i samhället Glacier, en dryg halvtimme från själva skidorten. Där kan du hänga lite på Graham's bar och en annan restaurang som jag har glömt namnet på (Alfredo's?) men med bra käk. Eller så åker man till Maple Falls ytterligare någon mil ner längs vägen och sitter på Shell och poachar deras Wi-Fi. Eller hänger på den lokala redneck-puben där. Good shit :)
 

Liknande trådar

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp