Movement skidor

Movement skidor
Ja de har en del lätta skidor men inget som sticker ut väldigt åt något håll IMHO. Senast jag testade Movement så var det SuperTurbo i 192 (yes...den korta) som var riktigt fin att kötta på med. Och sedan ett par Movement Trust som tagit över från Movements förra BM vapen Goliath. Trust är inte i närheten av att vara samma fallhöjdsdödare som Goliathen var. Det kändes snarare som en stabil topptursplanka med alldeles för mycket krispighet för att kännas trygg i högre hastigheter.
Goliathen är nog en av de mest balanserade BM skidorna jag någonsin har åkt på. Varför var de tvungna att ta bort den helt?!

Movement skidor
Sedan är det ju inte så ovanligt längre att försöka göra lätta lekfulla skidor.
Faction
Line
CMD
Down Skis
för att nämna några.

Movement skidor
Movement har iaf lyckats med att göra marknadens fulaste skidor, och det är fan inte lätt när man ser hur vissa försöker(extrem jag tittar på er).

Movement skidor
PNyberg sa:
Ja de har en del lätta skidor men inget som sticker ut väldigt åt något håll IMHO. Senast jag testade Movement så var det SuperTurbo i 192 (yes...den korta) som var riktigt fin att kötta på med. Och sedan ett par Movement Trust som tagit över från Movements förra BM vapen Goliath. Trust är inte i närheten av att vara samma fallhöjdsdödare som Goliathen var. Det kändes snarare som en stabil topptursplanka med alldeles för mycket krispighet för att kännas trygg i högre hastigheter.
Goliathen är nog en av de mest balanserade BM skidorna jag någonsin har åkt på. Varför var de tvungna att ta bort den helt?!
Håller helt med Per !
Är lycklig ägare av ett par 190 Mov. Goliath (den hel gröna varianten fr 2007), fart stabilare plank får man leta efter. Skidorna har inte tillstymmelse till rocker men levererar stort i uppkört och på hårt underlag .
"Världens bästa skida" för Chamonix 2007 ??(när det inte rå dumpat).

Har som alla andra övergett dem till förmån för full rocker skidor men saknade dem under 3 snöfattiga veckor i cham i vintras.

Tillbaka
Topp