MTB, Street?

MTB, Street?
tjena. vad får man betala för en hyfsad Street MTB? min budget är vell 4/5 tusen.

Är inte så inne på sånt här men har funderat på en Scott yz 2 eller 3, är det nåt bra val?

tacksam för svar...

MTB, Street?
4/5 tusen får du inte mycket för satsa det dubbla så kommer du få en fin hoj och räkna med slidelar mitt vevlager och styrlager håller på att rasa nu efter ett års hårdkörande. De som satt på stuffen (kona) som jag köpte och flyttade över till min Le Toy 24bicycles ram. Så var berädd på att det kostar att börja köra street.

Ju störra du kör destå dyrare :P

MTB, Street?
ok, får fundera på det, mor ock far får ju också sponsra:P Men jag har hört att jag ska spara min GT-ram å köpa framgaffel å annat. bra alternativ?

fortsätt svara!

MTB, Street?
Men jag kör inte hårt alls än iaf ;) typ leker bara på bänkar hoppar lite å kör på baken så?

Och som du sa Nojlas man inte riktigt sitter inne med dom där 15 lök å inte 10 heller :P

MTB, Street?
har kommit på att om jag köper en ny så säjer jag ju min gammla då får jag ju lite till så den där Kona shred visst var det den som kostade 6500? Isåfall ligger budgeten på ungefär 6 lök. Och vart får man tag på Kona cyklar?

mer svar? Nojlas du verkar vara rätt het på det här?

MTB, Street?
Kona cyklarna säljs på Cykloteket på odenplan.
Gå in och kolla på www.cykloteket.se Tel. 854 54 93 90

Sportson vet jag att dom säljer också, men jag vet inte vart det ligger. Tel. 086 51 87 20

/Martin

MTB, Street?
Men jag bor i Luleå. Men det är lungt jag har poolare i Kiruna som kör street. Så jag ska dit i sommar så jag köper kanske då.

Tack för alla svar! Men skulle vara tacksam för fler!

/Viggo

MTB, Street?
Beställ hojen i tyskland omdu vet vad du vill ha då sparar du ett antal tusenlappar. Detsamma gäller delar. Jag har använt www.bikediscount.de och det har funkat perfekt.

MTB, Street?
själv tycker jag att scott håller rätt bra iaf min yz1, funderar på en yz0! men jag skulle vilja ha ett par bättre dämpar fram. tycker det är onödigt att ha där bak med.

MTB, Street?
jag byggde en jävlig billig street av en cyclepro colorado..
har bytt till ett par bra hjul annars kör jag mest med "skitsaker" men har hållt en hel sommar..
jag har lagt ut under 4 tusen på allt..

MTB, Street?
Köp begangnat! Finns massor av Dirt/Street hojar för ca 5000~ och uppåt ute på den beg.marknaden. Kolla stället www.velomag.se -> Köp och sälj. Sedan kan du alltid köpa till/uppgradera till bättre nyare saker. Inga YZ bara. Dom är helt värdelösa (okey, kanske inte YZ0 , men resten).

MTB, Street?
Super nojlas!

Scott YZ2 är ett bra val om du är nybörjare!!!

(Rättar bara till de Nojlas skrev)
l
l
l
V
OBS! För 2600kr får du en Z1 dropp off 2 med 130 i slag!
OBS! För 1000kr får du den dyraste bakväxeln shimano gör för MTB! (XTR)
OBS! För 1000kr får du en kedjestyrare (rollercoaster) som andvänds av vinnaren i DH, Dual, Supercross
OBS! För 2000kr får du Hussefeltvervar och 500kr över!
OBS! För 500kr får du dom bredaste DHdäcken på marknaden! (Gazolino över 3 tum)
OBS! För 2000kr, för bara fälgen går knappt att hitta!

MTB, Street?
Jag har en Cerescent ITC 700 [Deore/Deore] och har haft den i nån månad... Dämparen är väl sisådär och däcken av absoluta tunnaste laget (men allt går ju att byta.) Jag är ricktigt nöjd med ramen (förutom klistermärkena :-(.) Jag har kört ganska hårt i skogen med den ock den har inte pajat än ... (om man "polerar" krans, vevparti och kedja sammt kör på cykelolja så känns växlarna som nya.) Jag hoppas på att pappa ger med sig så att jag får uppdatera brommsar, däck och dämpare om ett tag. Ordinarie pris är runt 6 000, men om du hittar den i en mindre butik och kan konsten att pruta så kan du säkert få ned den till ca: 4 000, 5 000

Jag skulle nog kolla lite på ITC 800 Istället (med LX växel bak istället för Deore.) Finns Även en begangnadmarknad där du kan hitta något i hyffsat skick för 5 000, 6 000. Kolla Bla beg börsen på http://www.velomag.se

Cykelrea nu på höst, vinter brukar d ju kunna vara ganska ofta...

MTB, Street?
4/5 tusen..

tyvärr... ALLT i den prisklassen kommer du garanterat att köra sönder och behöva laga om och om igen och tillslut efter ett till två år så har du lagt ut det dubbla på din hoj.

8/10 tusen är en bra början.. du kan få en Cannondale Chase 3 för runt 10 lax..

men då skulle jag se mig om efter en beggad HT för 8-10 tusen

jag åker bara BMX och min BMX kostade 12.000:- att bygga ihop.. men den håller JÄVLIGT bra.

köp inget skrot för 5 tusen... snälla spar då pengarna ist tills du har så det räcker till nått bra

/kalle

MTB, Street?
Kona Hoss då?? Tror att den funkar riktigt bra både i skogen och för lite hopp osv... Hoss ligger runt 9 500 kr...

Växla: Deore/Deore
Dämpare: Marzocchi Dirt Jam Comp 100mm
Brommsar: Mekaniska skivbrommsar fram/bak (Shimano)
Fälgar: Axel DM24
Pedaler: SPD

Annars så finns ju Hoss Dee-Lux för ca 12 000 men så mycket ville du ju inte lägga upp... Det finns ju en begangnadmarknad för den som orkar med det ...

MTB, Street?
nej nu måste ni ju inse att ska ni cykla så måste ni punga ut pengar mycket pengar;P Nej då men en yz är tyvär inte ett bra alternativ ta hällre en titt på konas dirt serie då

MTB, Street?
azonic steelhead har jag tuktat i snart 2 år utan att ramen gått av än=bra betyg
billig som satan dessutom
har man bara 5k eller om man är en rookie rekar jagbegagnatköp

MTB, Street?
sk adu köra street är ju de självklara valet singelspeed billigt starkt och tyst sen behövs ju ingen styrare. Stål ram är att föredra en 243 sl eller liknande kansken en nsx bitch. Då du inte behöver mycket slag i street så kan ju en gammal z5 me sån där sliskigt snygg brygga sitta fint. eller varför itne helstelt. Fälgar och nav är väll gnaska betydande. Lägg pengarna på bra nav prisklassen 500-1000 kronor. FÄlgar då 24 e ju helt klart att föredra. T.ex dx32 eller nått liknande. Men sen finna ju halo S.A.S för 3000 kronor då får du 48ekrat och svinger nav mumma;) Däck då hookisar,k-rads,motos , launche eller liknande. Vevparti då föredras väll också stål om de ska grindas mycket. T.ex profile(billigt från empire bmx i staterna). Där har du en upsättning som lär funka gött till street.

MTB, Street?
TenZer sa:
Kona Hoss då?? Tror att den funkar riktigt bra både i skogen och för lite hopp osv... Hoss ligger runt 9 500 kr...

Växla: Deore/Deore
Dämpare: Marzocchi Dirt Jam Comp 100mm
Brommsar: Mekaniska skivbrommsar fram/bak (Shimano)
Fälgar: Axel DM24
Pedaler: SPD

Annars så finns ju Hoss Dee-Lux för ca 12 000 men så mycket ville du ju inte lägga upp... Det finns ju en begangnadmarknad för den som orkar med det ...
inte comp suger

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp