Musik Program

4front

Medlem
Musik Program
tjaa! jag vill ha hjälp med att hitta något musik program som man gör musik i och jag har sökt på google och jag hittar inget.

Musik Program
Finns hur många som helst ju!

Kolla Logic, Protools eller qbase. Det är dom jag har erfarenhet från. Det finns även lite enklare t.e.x reeson. Har du en nyare mac så brukar även garageband ingå men tror du växer ur det ganska så snabbt. Sen vilket man väljer handlar mycket om smak och vad man ska använda det till.

Kör du mac eller pc? Ska du spela in instrument eller bara mixa?

Jeffa

Musik Program
jeffa sa:
Finns hur många som helst ju!

Kolla Logic, Protools eller qbase. Det är dom jag har erfarenhet från. Det finns även lite enklare t.e.x reeson. Har du en nyare mac så brukar även garageband ingå men tror du växer ur det ganska så snabbt. Sen vilket man väljer handlar mycket om smak och vad man ska använda det till.

Kör du mac eller pc? Ska du spela in instrument eller bara mixa?

Jeffa
eehh jag har en PC och jag ska bara mixa

Musik Program
Ok....

Då skulle jag börja med att kolla efter reeson. Vet inte exakta stavningen och kan inte programmet men en kompis till mig som är DJ började med det. Han tyckte det var ett bra nybörjarprogram.

Sen kan man gå vidare men ska du bara mixa så tror jag du kommer ganska långt. Sök lite på nätet och hör av dig om du inte hittar något så ska jag hjälpa dig!

Jeffa

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp