Musik !

• Trådstartare Trådstartare Micke_Micke
  • Start datum Start datum
M

Micke_Micke

Guest
Musik !
Det är på tok för lite snack om musik här !
Jävla töntband vissa har nämt, medlem kallad SpinDoctor kunde lyssna på RÄTT musik !
Gå in på www.audiogalaxy.com, tanka hem den satelliten och tanka hem låtar med grupperna :
Millencolin, Nufan, Nfaa, Satanic Surfers, Slipknot, Limp Bizkit, Adhesive, A New Found Glory, Bad Religion, Screeching Weasel, Blink 182, Coca Carola, DLK, Foo Fighters, Goldfinger, Good Riddance, Lag Wagon, Pennywise, Guttermouth, Hi-Standard, Life Of Agony, Lucky 7, Mad Caddies, Mxpx, Fenix Tx, Nofx, Oms, Osker, Pollen, Pulley, Rufio, Samiam, Slick Shoes, Slighty Stoopid, Spunge, Strung Out, Rob Zombie, Times Expired, COT, Pantera, White Zombie, Pivit, 59 ttp, Breach, Suicide Machines, Zebrahead, Chixdiggit, Chickenpox, Bodyjar, Turtlehead, Mindjive, Linkin Park, Bracket, Liberator, Knapsack, Otep, Sober, Merryland, Tribulation.

Musik !
skate o hårt vad det där ja

några band som kan få adrenalinet att pumpa nästan lika mycket som en kilometer bottenlöst:
refused
raised fist
rob zombie-dracula
in flames
at the drive-in
pantera

går bort:
limp bizkit
den mesta skaten

Musik !
Visst är mannen i svart brant som zlatan. Herr Cash rockar fett, men jag vill ändå framhålla den tyngsta svenske rockern genom tiderna; Simon Brehm möjligtvis med Thore Callmans Orkester som outsider.

Musik !
Hmmm...

MillenColin, jag har hört talas om högst två av dom band du nämner. Vad får dig att tro att alla gillar massa metal-skräp-musik. Uppenbarligen finns det freaks som lyssnar på sånt där och jag klandrar dom inte för det. Jag har hört en vis man säga; smaken är som baken, delad...

Själv lyssnar jag på Backstreet boys och Electric banana Band men jag åker skidor som en gud för det.

Mjukis hemma - Hård i backen, och vise versa???

Musik !
Snacka musik tycker du jag snackar gjärna musik, men hellre bra musik...millencolin puuh, jag kan väl inte påstå att det suger men, dom é inte särskilt bra, säg Bob Dylan, Hendrix, the Clash eller Nationalteatern då kan jag gjärna snacka musik med dig....ska dra nu så Lyssna på Dylan...ett gott tips!

Ha det bra

Musik !
Lägg en repa till Arie- erwäge, wie sein blutgefärbter rücken, och känn tunggunget komma,.!
Skärp er nu för fan och kom till saken...Snö!!! sedan vad man hör för musik i huvudet på berget spelar väl ändå mindre roll?

Musik !
Musik hör till allt, vad skulle livet vara utan musik?
Visst är detta en skidsajt, men jag tycker faktiskt att musik hjälper mig att åka, jag brukar sjunga i liften upp! då går det lättare att åka, och det är lättare att göra nåt läskigt om man är förberedd, jag förbereder mig ofta med musik, i bilen till backen MÅSTE man höra på musik!

Testa att tänka på musik när ni åker!!

Ha det!

Musik !
Stabil musik: Sahara Hotnights, Soundtrack of our lives, Fuel, Live, Tonic, Our lady peace, The strokes.

Så härne äré.

Musik !
Tanka hem lite Suicidal Tendencies.. så lär ni inte bli besvikna. Testa nån låt som "Cant stop".. eller derras bästa album "Art of rebelion".. rockar fett till allt... Life is good!

Musik !
visst millencolin e bra.. men e det nåt du ska lyssna på i backen (och utanför backen) så e de Putte Kock som rullar fett.

Musik !
Vill inte låta dum, men jag förstår inte din svenska riktigt. Menar du att jag lyssnar på s.k. rätt eller fel musik?

Musik !
Håller med killen som svarade ovan: at the drive in... och sedan givetvis bandet framföralla, let"s hear it for HUNDEN! BOB HUND!

Musik !
Några tips!
För er som gillar hip hop eller ej har hört på icke kommersiell hip hop så måste ni lyssna på dessa grupper. obs! ej gangster rap.

Styles of Beyond
Dilated Peoples
Swollen Members
Deltron
Dj shadow

Musik !
Nej barn, nu får ni allt skärpa er! Än en gång ska jag förgylla detta forum med mina visdomsord.

Vi tar poängen först!
DET GÅR INTE ATT DISKUTERA OM MUSIK ÄR BRA ELLER DÅLIG!
Varför? Jo, därför att musik handlar endast om smak och tycke, inte om rätt eller fel. Jag, kan till exempel säga att Metallica är bäst (vilket jag i och för sig tycker), men jag kan inte komma med några konkreta bevis huruvida det är så eller inte. Det går att diskutera om en enskild artist (eller bandmedlem) är bra rent tekniskt sett, till exempel måste ni hålla med om att Flea är en fruktansvärt duktig basist RENT TEKNISKT SETT (upprepning, jag vet), men om han gör bra musik, ja det är upp till var och en. Personligen tycker jag att musik handlar om känsla, därför fördömer jag massproducerad musik som görs för att uppfylla ett enda syfte, nämligen att tjäna pengar. Däremot är, till exempel Max Martin, en fruktansvärt smart individ ur en rent affärsmässig synvinkel. Han lär ju knappast ha några problem med pensionen...

Jag förväntar mig att få både ris och ros för detta inlägg, men det är upp till er! Jag vill dock gärna veta vad ni tycker.

Dr. Snö; Ditt A-moll i hitlåten.

Musik !
Nja, nja. Det håller kanske bitvis men du hade då en mångsidig kulturell smak. Låt oss nämna det mycket skadade sjukbandet slipknot som jag hellst skulle vilja se utan huvuden eftersom att innehållet där får plats under deras lillnaglar. Men du nämner också ett starkt kristet band vid namn MXPX. Hm, du är inte den som bryr sig om budskap va?
Du glömde föresten kanske ett av världens bästa skidåkarmusikband Refused. Fy på dig. Den som inte lyssnar på Refused är då ingen sann friåkare. Själv lyssnar jag endast på musik ifrån ume. Tex:

*Raised Fist: Steget efter Refused"s död. Kommer i och för sig från lule.
*Refused: Shape of punk to come, Klart universums bästa skiva.
*The (International) Noise Conspiracy: Rått och lååååånngt åt vänster, alltså politiskt.
*The lost patrol: Anti EU total.
*David ,S: Lite lugnare men fortfarande fruktansvärt skickligt.
*Text: Hm
*Abhinanda: Med jose.

Ja, bara ett lite urdrag ur umemusikens ,budskapens och skidmusikens största hjältar.

/Umemusikexperten.

Musik !
vill ni komma igång kan ni ju alltid leta fram dom fetaste högtalarna ni har, ösa på med Refused - New Noise, och vingla ut i backen efter 4 minuters obeskrivil extas.

För övrigt är det väl upp till en själv vad man vill lyssna på, men lyssnar man på musik som heter något med fet-skivbolags-direktör så är man på väg mot ett säkert slut.

..

Musik !
För att hitta flytet lysna på musik!!!

Här är två av mina tips, ingen nyhet men bra e dom iaf!!
Ossy Osbourne - Over the Mountain
Type O Negative - Wolf Moon

Tillbaka
Topp