Mustasch/Skägg

Munter

Medlem
Mustasch/Skägg
Inlägget om skidfrisyr för en tid sedan fick många uttömande svar, men detta löser inte mitt dilemma. Fattigdomen mitt skidköp har försatt mig har tagit ifrån mig möjligheten till daglig rakning. Detta har resulterat i en skaplig matta på anletet (även om mina vänner tyckte att det såg ut som om jag kört ett limstift över plytet och sedan strösslat mig med galt-borst).

Frågan är vad jag ska göra med det när jag får tag på en hyvel igen. Jag vill ju använda den här möjligheten till att skulptera fram ett riktigt skidåkarskägg. Men då måste jag veta:

Hur ser ett skidåkarskägg ut?

Mustasch/Skägg
Klubbor är bra men tänk ändå ett par riktigt långa lagg längs med kind & haka. D, de e skidskägg d!

Man kan naturligtvis sedan sätta ihop detta med trevliga kombinationer av hår. Eller varför inte designa laggen som du själv skulle gjort dem? Kanske lite flames, en eller annan lite rand, man kan ha mkt kul med färg. Om puder är en bristvara i backen kan man alltid spara ut 2 dagars skäggpuder runt laggen för att få en harmoni utöver slasken. Möjligheterna är oändliga.

Våga håna!!!

Mustasch/Skägg
Jo! skidåkare är ungefär som vikingar..... massa hår och massa skägg. Helt enkelt jävligt mycket skägg!

Kom ihåg! styrkan sitter i håret!

// Marcus

Mustasch/Skägg
Rejäla klubbor som sitter ihop med mustaschen. Det rockar fett. Annars är ju ett klassiskt helskägg aldrig fel men Ge fan i att ansa ett sådant. Det ska va långt o stort. Tro mig broder jag talar av erfarenhet. Jag har testat de flesta skägg o polisongvarianterna. Ge bara fan i syltburksmun det suger annars är det mesta OK.
Leta reda på Skägg-VM:s hemsida o skaffa inspiration. Nästa VM går i Las Vegas 2003 tror jag.

Mustasch/Skägg
Tänk att jag missade denna tråd en gång i tiden. Ville bara säga att det viktigaste är att ha ett skägg. Och det ska vara istappar i det. Helskägg är nog det mest ultimata skägget så här på vinterhalvåret då termometern börjar knaka. På sommaren är det skepparkrans som gäller.

::R

Mustasch/Skägg
Ett välväxt skägg imponerar på damerna, ger en inre
tillfredsställelse och är den grund varpå vårt samhälle vilar.

K-B Camaro

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp