Mycket fart?

emelie_J

Ny medlem
Mycket fart?
Måste man ha mycket fart när man ska hoppa??
Eller räcker det med en liten "kulle"?
Hoppet då? Ska det vara stort?

Lite onödig fakta som jag vill veta igen..

Mycket fart?
det beror på vad du ska sätta och vilket hopp det är...jag har även egen erffarenhet av att man kan hoppa högt t.o.m. i pytte hopp....

Mycket fart?
SOm tidigare skribenter har påpekat så beror det på.

Sen så kan man alltid skjuta ifrån så mkt man vill/kan/vågar.
Vad är det man brukar säga, om det är ett hopp alldees före en sluttning så kan man bara åka över hoppet, s ligger man en bit ovanför marken hela tiden, och så får man en mjuk landning, förutsatt att man vet vad man håller på med.

Ska man göra trick där man har en s.k. risk att landa upp och ner så kan man öva med en mkt mjuk landning, tex 50 cm pudersnö, då kan man inte göra illa sig, sen när man är lite säkrare så kan man försöka landa ordentligt också i pisten.

Tänk på att det gäller att våga, den som tvekar gör ofta illa sig.

Mycket fart?
Precis, det beror på hur stort du vill hoppa. Övning ger färdighet! Glöm bara inte bort att det ska va lutning där du landar, så ska det nog fixa sig...

Mycket fart?
Jag skulle vilja passa på att fråga om man ska stoppa i tårna eller hälen först när man kliver i bindningen.

Mycket fart?
gör som så att du tar så mkt fart som backen tillåter, stå stel som en pinne i kicken. hoppas att kicken är brant nog för att din första bakåtvolt ska fullbordas...

Mycket fart?
Jag är inte så bra på det där med hoppandet så jag föreslår att du ska fråga någon annan som vet mer om hoppning och dylikt.

Mycket fart?
sikta mot ett mkt stort brant hopp. luta dig bakåt i upphoppet. titta mot himlen. peka mot den också. Du kommer göra en fet backflipp. Landa den, peka mot himlen igen och visa vem som är gud.

Mycket fart?
Inte så svårt:

Stort hopp + mycket fart = rejält flyg

Litet hopp + snigelfart = microskutt

Sen kan du ju räkna ut vad de andra kombinationerna ger för resultat och välja den du tycker passar bäst med din preferenser. Lycka till!

Tillbaka
Topp