Mycket snack - lite verkstad!

freeride_nu

Aktiv medlem
Hej!
Jag måste bara säga en sak... Oftast är det mycket snack och lite verkstad när folk talar om skidåkning. En del beskriver sig själva som värsta proffsen och sen när man ser dem i backen är det ju tamefanimej nästan synd om dem. Vanligt är att de som inte kan oftast av någon konstig anledning är de främsta experterna. "För mycket rotation", "Han måste ta landningen annorlunda" osv... Sen ser man dessa patetiska personer göra hopp med kanske en halv meters höjd och tror de är redo för nästkommande BIG JUMP tävling. SKÄRPNING!!! Jag är själv förmodligen inte Sveriges hoppkung, men jag är medveten om det!
Så bort med några av dessa nollor till Wannabees och in med realisterna och framförallt proffsen!

För att citera mig själv i ett inlägg för ett par veckor sedan:

"Uthålligheten på berget kan förutsägas genom att kolla underlaget.

Hårt och kanske lite isigt = snabbt avslut –”jarú vet ja har´nte me mina racinglagg”
”ja drajvar bara i puder” etc.

Mjuk o seg vårsnö = snabbt avslut – ”fan va mina racinglagg skär i den djävla sörjan”
”jag rejsar bara på isgata”

Under afterskin träffas så mytomaner och Wannabe´s för att ljudligt diskutera dagen två-tre pheta åk i blåa backens knapplift. Nu avhandlas också alla fina skidfilmer och skidtidningar samt resekatalogernas glättigas sidor såsom de vore huvudpersonerna i dessa medier.
Patetiskt!

Natt blir dag, dag blir natt.
Sport blir passivt, passivitet blir sport.
Sanning blir lögn, lögn blir sanning.
Liten blir stor"

Lite snack och verklig handling blir det i Idre till helgen, där räknas bara hundradelar och maxfart.

Tyvärr lite avslagen uppladdning pga den tragiska dödsolyckan i Chocken häromdan.

/Arc

Precis så är de som inte kan åka! Byt åkkompisar det gjorde jag´. Man kan alldrig utvecklas med människor om man får vänta på dem hela tiden.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp