Mysig by med bra skidsystem

DynastarTM

Ny medlem
Hej!

Ska förmodligen ner till alperna i vinter igen....längtar som fan.
Jag har tidigare vart i Val Disere och Bad Gastein och tycker att Val Disere var mysigare och hade bättre system...många säger att bad gastein är vackert men jag tycker att byn är ganska "ful"...Gamla hus kantas av 80-tals neon skyltar med trasiga lampor.

Så vad jag letar efter är en by liknande val disere med stort och bra liftsystem och helst bra fallhöjder. Ej val thorens då byn verkar rätt...nja...du vet vad.

/Mackan

"Ej val thorens då byn verkar rätt...nja...du vet vad."

"MM....men byn verkar sådär enligt vissa"

Tala ur skägget karl! Hur vore det om du talade om vad du egentligen vill ha istället för att sprida diffusa omdömen från andra omkring dig?

En bra målbeskrivning ger dig ett bra svar; våga prova! Ett exempel vore:

"Söker ett område med +100 liftar men ändå med gemytlig stämning, dvs inga betonghus i sikte, snarare alphyddekaraktär. Bör ligga i Frankrike eftersom jag gillar att äta grodor."

Som sagt, bättre beskrivning, tack.

MVH
Daniel

Serre Chevalier!

Mysig, fullt av massa gamla låga trähus. Systemet är toppen, greppbart men med bra offpist möjligheter.

Verbier är ju en pärla också. Kanske inte lika fin som Serre, men definitivt inte ful

Champoluc/ Gressoney/ Alanga- monterosa ski- Italien, gjorde förra årets säsong i Champoluc och kan varmt rekommendera det! Lycka till/ Frida

Tillbaka
Topp