Mystifikationer?

fredw

Aktiv medlem
Mystifikationer?
Har på senare tid här på Freeride upptäckt:
1. Spontan mysko omlänkning till sidor på Booking.com
2. I ett inlägg jag skrivit så har det automatiskt lagts in länkar till booking.com...

Är det nu det börjar? Har AI tagit över världen? Eller bara Freeride? Har Freeride sålt sin själ till Mammon? Virus? Eller bara brainfarts hos mig?

Mystifikationer?
Är det någon av er som sett att det ibland dyker upp "in-line textlänkar" som kommer och går? Se min text om barnvänlig skog som jag länkat till ovan. Har Freeride nån sorts script som lägger in sådana dolda reklamlänkar i våra forumtexter? Eller har sidan infiltrerats av ett virus?

Oavsett vilket, för att citera en tidigare statsminister - det är inte ok.

Senast ändrad:
Mystifikationer?
Vad bra att ni kommer med feedback på vårt nya annonsformat. Just nu gör vi lite tester för att komma fram till ett format som kan fungera, utan att bli för störigt för er användare. Vi förstår er kritik och lyssnar, sedan försöker vi alltid kika på olika möjligheter så att Freeride kan drivas utan betalväggar och direkta kostnaden för er användare. Alla bidrar ju istället indirekt med er aktivitet här och det är ju det som även är hjärtat av Freeride. Vi försöker helt enkelt hitta en bra balans mellan intäkter och användarupplevelsen.

Det vi kikar på just nu är att minska antalet länkar i forumet och även se till så att pop-under fliken (med Booking, Hotels eller Expedia) visas så lite som möjligt för specifikt våra besökare som är inne ofta hos oss. Johan har redan sedan feedbacken från @fredw igår justerat så att man som inloggad medlem, med minst 10 inlägg totalt i forumet, inte ser några länkar eller får några pop-under alls. Vi vill även att denna nya tjänst blir något som tillför något, så att länkningarna även blir så relevanta som möjligt. Målet är att länkar dyker när man faktiskt verkligen är intresserad av att hitta ett intressant boende-alternativ. En nyhet som även tillkommit är att man inne på skidortsavdelningen under fliken längst till höger "Hotell" kan få en passande träff på hotell för just den skidorten.

Fortsätt att återkom med ris och ros, så ska vi försöka anpassa oss så mycket som möjligt efter er input, tack!

Mystifikationer?
Vad bra att ni kommer med feedback på vårt nya annonsformat. Just nu gör vi lite tester för att komma fram till ett format som kan fungera, utan att bli för störigt för er användare. Vi förstår er kritik och lyssnar, sedan försöker vi alltid kika på olika möjligheter så att Freeride kan drivas utan betalväggar och direkta kostnaden för er användare. Alla bidrar ju istället indirekt med er aktivitet här och det är ju det som även är hjärtat av Freeride. Vi försöker helt enkelt hitta en bra balans mellan intäkter och användarupplevelsen.

Det vi kikar på just nu är att minska antalet länkar i forumet och även se till så att pop-under fliken (med Booking, Hotels eller Expedia) visas så lite som möjligt för specifikt våra besökare som är inne ofta hos oss. Johan har redan sedan feedbacken från @fredw igår justerat så att man som inloggad medlem, med minst 10 inlägg totalt i forumet, inte ser några länkar eller får några pop-under alls. Vi vill även att denna nya tjänst blir något som tillför något, så att länkningarna även blir så relevanta som möjligt. Målet är att länkar dyker när man faktiskt verkligen är intresserad av att hitta ett intressant boende-alternativ. En nyhet som även tillkommit är att man inne på skidortsavdelningen under fliken längst till höger "Hotell" kan få en passande träff på hotell för just den skidorten.

Fortsätt att återkom med ris och ros, så ska vi försöka anpassa oss så mycket som möjligt efter er input, tack!
Även om pop-unders är bättre än pop-ups så är ju problemet att man helt plötsligt har en jävla massor av flikar.

Jag tror att dom flesta föredrar "klassiska annonser" på sidan, länkar i forumet etc. framför pop-ups/unders som är och alltid har varit satans påfund.

Men det är bra att ni testar er fram!

Mystifikationer?

Jag får fortfarande ibland irriterande automatiska uthopp till Booking.com… Jag har mycket svårt att tro att Freeride tjänar mer än man förlorar på den typen av ”reklam”. Inte ens till nya läsare. Det ger ett oseriöst intryck. Jag skulle bli bortskrämd.

I all välmening! Ni får gärna tjäna pengar!

Mystifikationer?
Jag får fortfarande ibland irriterande automatiska uthopp till Booking.com
Jag har inte märkt det där så länge jag använt Freeride på datorn (vilket jag oftast gör) men när jag nu senaste veckan har gått in via mobilen så har jag blivit ivägskickad till Booking ett flertal gånger vilket är väldigt irriterande. Undrar om det är en slump eller om mobilen är mer utsatt. Vad är det som styr det egentligen huruvida man blir ivägskickad eller inte..?

Tillbaka
Topp