Någon annan som är sugen på att säsonga i Alperna?

fridamaansson

Ny medlem
Tjäna!
Tjej på 20 år som är grymt sugen på att säsonga i alperna 15/16 men kan i princip ingenting. Är det någon som har erfarenhet och vill dela med sig lite hade det varit ofantligt bra!

Annars; är du också sugen på att dra till Alperna? SKRIV

Senast ändrad:
tjaaaa! är en pöjk ifrån Skara som tog studenten förra året, är också sugen på att dra till alperna, eller har bestämt mig för att göra det i vinter. Problemet är att jag kommer hem vid nyår ifrån mitt Asien-äventyr så ankommer en aning sent till säsongen, antagligen som senast i mitten på januari. Jag har siktat in mig på St Anton, tänkte försöka hitta några att dela boende med hela säsongen ut. Min polare som var där förra säsongen rekommenderade pettnau i st anton som ska vara billigast (ca 3500 i månaden) . Vilken skidort har du tänkt dig?
HA de gott!/Matte

Tja, jag hade tänkt åka i slutet av nov-mars. Inte bestämt skidort men st Anton är utan tvekan en av de hetaste kandidaterna!

Heeeej!
Jag och min kompis, två tjejer på 22 år från Värmland är sugna på att dra ner och jobba i vinter. Vi har egentligen ingen plan vart vi ska ta vägen, men tips från kompis som varit där och jobbat tidigare år är det Schweiz som gäller om man vill tjäna sig en slant. Har kollat på Engelberg och Verbier, men har som sagt ingen plan än och är öppen för flera förslag. Letar fortfarande både boende och jobb.
Hoppas vi hörs :) /Linn

Hej!
Jag och en killkompis på 19 år är grymt sugna på att säsonga. Vi håller på att kolla olika alternativ men är sugna på stora sidsystem som St.Anton, Val Thorans och Val Dísere. Vi tänkte försöka hitta någon/några att dela boende med hela säsongen ut. Vilka orter har du tänkt dig?

Ha det, Jakob!

Halloj! Jag är en 18 årig tjej från Stockholm som också är jäkligt sugen på att dra till alperna och säsonga 15/16, är också inne på St Anton men har även funderat lite på Verbier då jag hört att det ska vara ett grymt säsongarställe!! :) Letar roomies så om någon behöver nån att åka med är jag på!! :)

jakobstreijffert sa:
Hej!
Jag och en killkompis på 19 år är grymt sugna på att säsonga. Vi håller på att kolla olika alternativ men är sugna på stora sidsystem som St.Anton, Val Thorans och Val Dísere. Vi tänkte försöka hitta någon/några att dela boende med hela säsongen ut. Vilka orter har du tänkt dig?

Ha det, Jakob!
Tjena Jakob! Du har PM

Mathiasandstedt sa:
tjaaaa! är en pöjk ifrån Skara som tog studenten förra året, är också sugen på att dra till alperna, eller har bestämt mig för att göra det i vinter. Problemet är att jag kommer hem vid nyår ifrån mitt Asien-äventyr så ankommer en aning sent till säsongen, antagligen som senast i mitten på januari. Jag har siktat in mig på St Anton, tänkte försöka hitta några att dela boende med hela säsongen ut. Min polare som var där förra säsongen rekommenderade pettnau i st anton som ska vara billigast (ca 3500 i månaden) . Vilken skidort har du tänkt dig?
HA de gott!/Matte
Du har PM Matte! :D

Tjena! Kille på 19 år som vill köra en säsong i alperna! Åker själv och letar efter roommates. Tänkte köra hela säsongen! Är från Uppsala och har åkt mycket skidor i Sverige och alperna sen jag var liten. Kan tänka mig både Österrike och Frankrike! Hör gärna av er om ni är på!

Ville-Anjou sa:
Tjena! Kille på 19 år som vill köra en säsong i alperna! Åker själv och letar efter roommates. Tänkte köra hela säsongen! Är från Uppsala och har åkt mycket skidor i Sverige och alperna sen jag var liten. Kan tänka mig både Österrike och Frankrike! Hör gärna av er om ni är på!
Du har PM Ville :)

Bästa tipset: skippa att säsonga med bönder eftersom de kommer bete sig…bonnigt. Kan jag säga efter sju säsonger.

Hallå!
Vi är två grabbar på 20 bast som är sjukt sugna och köra säsong eller längre resa i alperna vinter. Letar efter eventuella rumskompisar eller bara andra sköna bummare med samma intressen. Har inte tänkt att jobba utan bara fokusera på skidåkningen och annat skoj. Har inte planerat under vilken tid vi tänkte va borta men ca 2 månader är planen. Har ni lust att eventuellt dela boende eller liknande så hör av er!
Oskar

Senast ändrad:
Tjena!
Är en tjej på 21 år från Halmstad som planerar att sticka till Alperna i vinter igen. Var i Bad Gastein förra säsongen och det var helt klart det roligaste jag gjort (inget jobb, bara massa skidor och fest).
Nu är jag dock sugen på ett annat ställe, med lite större system och gärna mer snösäkert. Jag letar också efter rumskompisar så om ni hör gärna av er om ni har något av intresse! :)
Nellie

la_grave sa:
Bästa tipset: skippa att säsonga med bönder eftersom de kommer bete sig…bonnigt. Kan jag säga efter sju säsonger.
Märkligt att du klagar på bönder när ditt efternamn är Bonde :lol::lol::lol:

Senast ändrad:
Jag är alltid sugen på alperna. Dock tenderar jag att leva för mycket i tankarna och jobba för lite så det blir väl en helg i Romme i år igen :)

@CesenRoute
Åfan, trodde det var Bond - som i James Bond :cool: Alltid lika nervkittlande då det raljeras kring herr super-krösus la_grave...dock inte lika spännande ur ett samtida kamma-medhårs-rainbow-filosofiskt perspektiv, dock *snyft* :( :P :)

Chamonix någon?

Stort system och nära till Italien och Schweiziska åk. :D

Letar boende och rumskamrater.
Tänkte ta bilen ner så ordnar gärna samåk. :cool:

Tja!
Är en 19-årig tjej som är sugen på att säsonga i Zermatt iår. Skidåkningen är grym där, men är det nån som har koll på krök och annat bra? Om det är nån som ska dit så skriv gärna :)

Tja!!
Jag och min tjejkompis är två nittonåriga tjejer som SKA säsonga i Alperna nu 15/16. Vi söker sköna roommates som också är intresserade av grym skidåkning och att festa loss! Vi är öppna för förslag gällande skidort, men har hört att St. Anton t.ex. ska vara riktigt nice!
Om ni har platser över i någon lägenhet eller bara allmänna tips så får ni gärna höra av er, pma eller skriv på Facebook (Matilde Ståhl)!
Undrar även lite hur man ska göra för att lättast få jobb, kan vara vilket jobb som helst!

Hör av er goa människor därute! ;)

Tjo alla goa människor!

Har öppnat en egen tråd angående att ta bilen ner till alperna (mest inne på Österike). Har plats för flera om någon är sugen :)

Här

Letar mest boende men också jobb.

Mvh Johannes

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp