Någon erfarenhet av Rollin' Now

UHaegg

Medlem
Hej Freeride!
Jag och några polare har varit inne och kollat på olika resor som rollin' snow anordnar. Men är de någon av er som har varit på nån resa? Är de väldigt mycke festande, eller skulle ett gäng 17 åriga killar passa in där som bara åker dit för att ha roligt och vill åka skidor? :)

Hej!
Jag har åkt med dem 2 gånger, båda till val thorens. Och ja, det är verkligen så bra som det verkar! Så, välj en av resorna (i år har det ett himla stort utbud! ;> ) och boka.

Ha en azum vinter grabbar!
Fred.

Therese

och vill man inte festa så måste man inte festa, men ta med ett par öronproppar isåfall. tunna lägenhetsdörrar i frankrike.

Åkt med rollin vid flera tillfällen, blir bara bättre för varje gång! Feta destinationer i år ju! Själv drar jag till Tignes och firar nyår :D

Ha en bra vinter!

Kör bara KÖR! Grymmaste resebolaget i min mening, har åkt med dem fler gånger! Party, åkning, världens röjigaste afterski fantastiskt sköna människor och grym stämning. Och som sagt, det blir vad du gör det till. Vill du sova tidigt så gör det, vill du fest så gör det, vill du lära känna nytt folk så är det ett ypperligt tillfälle, vill du hänga med polarna så kommer ni bonda som aldrig förr.
Dessutom så är det bland de bästa bolagen då de faktiskt bryr sig om sina resenärer till skillnad från många andra...

Jag och 4 kompisar, 20-21 år, är sugna på alperna över nyår och ett av alternativen vi kollat på är rollinsnow. Vi är dock inte ute efter att festa varje kväll men självklart ska vi besöka afterskin några gånger! Skid/snowboardåkningen är dock prioritet. Kommer vi träffa på likasinnade om vi reser med rollinsnow eller ska vi leta andra alternativ. Något i stil med ayia/alanya fyllt med gymnasiestudenter är vi inte ute efter den här gången :)

Ingen risk att det blir något Ayia Napa. Folk är där framförallt för att åka skidor/snowboard (såklart med mycket afterski och skön stämning). De flesta som åker med på Nyårsresan är i er ålder, och även ett antal som är äldre upp mot 25-30 år.

Testa Snowtrip istället de har flera bra destinationer och är billigare än vad rollin snow är. Har åkt med dem några gånger så gå in och kolla på deras hemsida där finns alla alternativ för hur du kan boka m.m. www.snowtrip.se

larm sa:
Jag och 4 kompisar, 20-21 år, är sugna på alperna över nyår och ett av alternativen vi kollat på är rollinsnow. Vi är dock inte ute efter att festa varje kväll men självklart ska vi besöka afterskin några gånger! Skid/snowboardåkningen är dock prioritet. Kommer vi träffa på likasinnade om vi reser med rollinsnow eller ska vi leta andra alternativ. Något i stil med ayia/alanya fyllt med gymnasiestudenter är vi inte ute efter den här gången :)
Kika på ucpa.se
Mindre fest, mycket mer åkning

Helldude sa:
larm sa:
Kika på ucpa.se
Mindre fest, mycket mer åkning
ucpa var minst sagt något intressant, iaf för min egen del. Är dock lite osäker på om konceptet går hem hos alla i gruppen men tack för tipset!

jag å min kompis funderar på att åka till val thorens v6 :)
Någon som vart dær, ska man køpa utøkat liftkort før alla 3 dalar?

Hur ær bussresan ned? hur lång tid tar det på ett ungefær?

Går nu i funderingarna på om man skulle åka vecka 6. Alla i vårt gäng jobbar så vi kan ta ledig när som och över nyår är ju egentligen inget tvång. För visst borde snöförhållandena vara mycket bättre då än på nyår?

Har även funderingar ang. boende. Bilderna på t.ex. rollin snow över boendet till t.ex. val thorens ser ju jävligt trångt ut. Åkte förra året till sälen över nyår och bodde då 10 pers i en 8 bäddsstuga men känns som att detta blir ännu trängre?

Vet att det antagligen är mycket frågor i onödan, samt att det blir ett klart lyft vad gäller åkning jämfört med alla svenska ställen man varit på. Men då vi inte har någon koll på alperna så vill man ju gärna veta så mycket som möjligt :P

Tillbaka
Topp