Någon mer som är intreserad av 1 veckas skidresa

aakesson

Ny medlem
Är lite sugen på att åka skidor men har ingen att åka med så finns det någon mer också vill åka lite så säg till. Lite om mig själv. 28 årig kille som jobbar som hantverkare

Norge, Sverige eller Alperna är intresant

Är även intresant om någon kan tänka sig att ha en inneboende i en vecka (betalar självklart)

Senast ändrad:
Är du runt 18-25 och vill till alperna så kolla in www.rollinsnow.se. även om man åker själv så kan jag lova att man har riktigt kul med grym skidåkning :)

han skriver att han är 28...

kolla ucpa, man kan bo i delade rum. blandat fransmän och andra, mest fransmän tror jag. du får även guide och allt annat som du behöver och jag förstått det rätt

Hej!

Är definitivt intresserad av alperna men kanske mera 2-3 veckor i Februari/Mars.

-N

Hejsan. Jag är också sugen på en tur ned till de höga bergen!
Planen är att åka ned någon månad i februari/mars och söker då någonstans att bo/någon att dela boende med. Var i alperna spelar mindre roll, men gärna lite större skidsystem.
Har tidigare spenderat en säsong i Verbier, vilket är att rekommendera förutom att det är ganska dyrt, När man var säsongare fick man rabatt på liftkort, mat m.m.

Hej!
Towie är definitivt intresserad att dela boende ifall det dyker upp något lämpligt. Är också mest intresserad av de större centren som St.Anton, Verbier osv. Vet inte om jag har möjlighet att stanna någon månad, men några veckor iallafall :)

roligt att det finns några mer som vill åka, tyvärr så har jag bara 1 veckas semester kvar. Dock så åker jag gärna med och stannar ni sen längre så gör det mig inte så mycket.

Jag tog en UCPA resa själv nu v.1
Var grymt, tänker åka igen v.9 blir nog också UCPA eftersom jag åker själv. Vad har du tänkt?

Några veckor till en månad har mindre betydelse, så länge man får ut så mycket av vistelsen som möjligt:)
Har du varit i alperna tidigare niklas?
freefall kan du inte berätta lite om UCPA? kanske hade varit något! kan man åka mer än en vecka? pris?

Kolla in UCPA.se, Har åkt med dom 2 år i rad nu och är dundernöjd. Åkt själv förra året men det slapp jag göra i år då jag åkte med just en person som jag träffade då. Öppet folk som har fokus på skidåkandet och brukar bli lite fest minst en gång under veckan. Klockrent för den som tänkt åka ensam. Pratar man med dom kan man säkert åka mer än 1 vecka.

ja jag kikade precis på den hemsidan.. Det verkar helt ok! Men min tanke är att göra resan så billig som möjligt, sista minuten resor kan man finna för riktigt bra priser och så anser jag väl att det är mer spännande att inte ha dagen anordnad..

Hej,
Ucpa verkar helt ok, men roligare o billigare om man lyckas ordna själv osv. Har hunnit åka en hel del både i verbier o st.anton. Chamonix har jag ännu aldrig besökt. Förra året blev det Monterosa.

-N

både verbier och st anton är två guldgruvor! monterosa känner jag inte till..

Senast ändrad:
Själv så han man bara åkt i norge/sverige så gäller det alperna så är det väl bara att välja någon av dom du tycker är bra. Sen så fungerar inte sista minuten för mig då jag måste ta ledigt i en månad innan för att få ledighet :(

Gammal som man är så har jag varken datorkamera eller microfon ;) så vi får väl chatta så länge
Jag ska försöka vara inne på skype efter 16.30 imorgon (torsdag) så kanske vi kan prata lite

Niklas-k du kan väl också gå in på skype så kan vi 3 prata sammtidigt?

towie sa:
Några veckor till en månad har mindre betydelse, så länge man får ut så mycket av vistelsen som möjligt:)
Har du varit i alperna tidigare niklas?
freefall kan du inte berätta lite om UCPA? kanske hade varit något! kan man åka mer än en vecka? pris?
Som senare beskrivet så finns mycke info på ucpa.se, visst kan man boka två veckor där också. Förstår att det ibland kan kännas dyrt vid första anblick men det är verkligen allt ingår. Resa, boende, mat, liftkort, utrustning och guide/skidlärare.
Jag tycker konceptet är klockrent, framförallt om man åker själv vilket jag gjorde. Ficka massa nya vänner och hade en kanonvecka. Sen så denna resa träffade vi 5 puderdagar och att ha guide i Serre Chevaliers skog då var helt sjukt bra. Men kan även hålla med om att det kan va skönt att glida lite.
Jag är dock intresserad av att styra upp något. För min del måste det bli vecka 9 för att jag inte kan nån annan tid. Jobbet som lärare och studier gör det ganska begränsat.
Finns på skype - ralleradical - och är gärna med i diskussionen. Alltid kul att prata skidresor :)

Vilken vecka hade ni tänkt? Själv har jag flygbiljett till Geneve v. 12 men har inte bestämt vilken ort det blir. UCPA ligger närmast till hands för tillfället, men är även öppen för att dela boende med några alpinåkare.

det vet vi inte än. towie hade hittat något dock fick vi inte reda på mer vid det tillfället och nu har jag inte hört av henne på några dager. så jag väntar fortfarande på svar från henne

hejsan!
Jag missade mötet vi bestämde och sen verkade det som att vi gått om varandra på skype..
Jag har inte hittat något speciellt förutom en resa till bad gastein allt ingår för 5400 kr, med ryan air. Fick dock idag reda på att ryan air tar ut snuskigt dyra avgifter för skidutrustningen på flyget.. illa!
Geneve är ju en bra ort att ugå ifrån, inte minst nära till Verbier där jag en gång säsongat, rekommenderas varmt!

Just nu är jag själv inne på att ta en ucpa resa, men finns inte många lediga platser kvar så det gäller att bestämma sig fort som möjligt!

jag kommer att var inne på skype varje dag från 17.00 till 20.00 så vi kan snacka om det sista innan vi bokar något

även jag vill boka så snart som möjligt

Senast ändrad:
Hej, är också sugen på att dra iväg, har ni bokat redan eller finns det någon ledig plats?

Hej, jag är intresserad av att hänga på, kan också bara en vecka! Åker gärna med UCPA, det är bra guider, kul kompisar och billigt. Man behöver heller inte hänga på deras program man gör som man själv vill :) Men även annan resa kan vara ok. Jag bor i Malmö.

Har ni bestämt ngt? Eller när pratar ni ihop Er nästa gång?

:D

vi har inte bokat än, vi har lite problem med att alla kan vara anslutna samtidigt.

mitt alias på skype är joan.akesson

Någon chef kan ju skicka ut ett mail som man sedan svarar på med att trycka 'svara alla' eller 'reply all' så är diskussionen igång :) Själv har jag inte skype.

ohenrik@hotmail.com

Låter bra som en start tycker jag och som komplement kan vi ju ta skype. Kan vara kul att tjata lite :)

tillfredde@hotmail.com

ingen bestämt tid, men i går så pratade vi från 20.30-22.30. jag kommer att logga in ungefär vid 19

Då var resan bokad. Det blev en resa med UCPA till Argentière v11. Det finns fortfarande platser kvar om någon mer är intresserad

Hej, jag vill också åka iväg till alperna: ) Men dock vet jag inte om jag vill åka till Argentière, hur är det där, åker ni pist?

Tja mj,

Varför inte Argentiere? Jag, Johan och Tove har bokat med UCPA! Johan och jag åker skidor toutneige och Tove åker snowboard. Blir inte mer pist än nödvändigt :D men med UCPA kan man ju välja det som passar en.

Det är bara att haka på :)

Ska också dra till argentiere v11 med ucpa och råkade snubbla över denna tråd av en slump. Tänkte bara säga hej :) Var åker ni allihop ifrån?

/Klas

Hälsningar från Argentiere/Chamonix, det är superbra, men det mesta är ganska väl uppåkt vid dethär laget.

Tillbaka
Topp