Någon som åkt med hojmark ?

HeleneW

Ny medlem
Hej ska åka buss till Zell am see över påsken med resebolaget Hojmark. Undrar om någon åkt med dom tidigare och hur resan var ? Har tidigare åkt med Nortlander och det var ingen hit.

Hej! Jag åkte med dom ner till Bad Gastain första veckan i Januari iår. Guiderna gav den service man kunde kräva av dom under veckan och allt funkade bra. Fast på avresedagen så var det kaos, ingen av reseledarna visste vilken av bussarna vi skulle åka och verkade inte intresserade av att ta reda på det. Löste problemet själva genom att prata med en busschaufför som ordnade plats på bussen. Visade sig till slut att Hojmark hade missat att boka in oss på någon buss men vi kom ju hem ändå.

Hoppas du får en trevlig resa!

Hojmark är hur bra som helst. Trevliga guider, bra hotell och fin organisation. Inget att oroa sig för!

Jag tycker Hojmarks är sådär ärligt talat. Var i Badgastein med dem 05. Guiderna var danskar som helst inte pratade med svenskarna. Så guiderna var inget jag hänger högt upp i granen. Flygresan, transfer, mat och logi var dock helt okej. Priset var dock hur bra som helst, kommer aldrig komma så billigt undan igen.

Hoppas du får en trevlig resa!

Hojmark har slagit sig ihop med Lion alpin så tror inte att det blir några problem med att prata svenska med dem mer. I vintras så hade Hojmark en svensk guide i kåren i Zell am See iom att de hade en del svenska gäster där.

Jag tycker det är lite synd med ihopslagningen av lion och hojmark faktiskt! Jag reste en gång med Nortlander som är ett svensk-danskt företag. Men även om de hade några svenska guider så fick jag varje gång jag behövde kontakt med dem tag på någon av deras danska guider. och fan, danska är riktigt svårt! förut kunde man veta att med lion vad det helsvenskt, nu kommer det ju itne vara så. och man har inte så mycket nytta av att lion-hojmark har svenska guider någonstans på orten när man står och försöker göra sig förstådd inför en av deras danska guider. Sen får man inte luras av deras priser, liftkort är INTE inkluderat så det är viktigt att tänka på det när man bokar. Tillkommer mellan 1500-2000 kr.

Tillbaka
Topp