Någon som åkt med ucpa?

kimpo

Medlem
Någon som åkt med ucpa?
Tjena alla glada snö älskare, tänkte bara fråga om det är någon som åkt med ucpa till alperna?
Och i såna fall kan det rekommenderas?
Mvh Kim

Någon som åkt med ucpa?
Jag har åkt två år med UCPA till alperna och åker i år igen. Har varit iväg både med sällskap och rest ensam. Som du förstår, eftersom jag åker igen och igen, så rekommenderar jag verkligen UCPA. Vill man utvecklas i sin skidåkning (och det oavsett hur duktig du än är), inte har något emot enklare inkvartering, tycker om god mat och gillar känslan av vuxenkollo så tycker jag absolut att du ska testa. Resorna brukar säljas ut snabbt så det, om något, är väl ett tecken på att det är populärt.

Någon som åkt med ucpa?

Det positiva med UCPA är helt klart att man om man vill o kämpar lite så utvecklas man extremt mycket me sin åkning. Duktiga guider som letar upp det allra finaste orörda pudret.
Obegränsat med sjukt god mat är ett annat plus.

Negativa sidor är att UCPA centrena där man bor ofta ligger för långt bort från byn. T.ex. i Val Thorens e det inte så skoj att klättra upp för berget i 20 min i halvmeter puder för att ta sig en öl.
Lite trist också att man kanske inte hamnar i samma åkgrupp som sina polare om man inte håller precis samma nivå... men träffar man hellre nytt folk eller reser ensam så e det ju inget problem.

Någon som åkt med ucpa?
Bästa sättet att åka på, blir billigare än att ta en restresa för 1200:-, då rubbet ingår. Moniteurerna hittar de bästa ställena och man åker med en grupp där alla är likvärdiga, träna MYCKET innan du drar så att du orkar, rekommenderar 20-30 åkdagar om du inte har bra kondis allmänt förstås.. och om du är F åkare.
Serres center ligger 20 m från pisten och är bland de nyaste.

Undvik friskis och svettis veckan. Fråga om de är med.

Någon som åkt med ucpa?
Det är värt det om det är ett system man inte känner till o behöver guide... o då menar jag offpiste, inte de pistvisningar de kör med..
Men hällsa till bengan när du bokar så blir det säkert bra... Den gammla stofilen.

C

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp